KULTŪROS PASAS

Kultūros pasas – priemonė visų Lietuvos mokinių, besimokančių pagal bendrojo ugdymo programas, kultūros pažinimo įpročiams ugdyti ir jų kultūros patirčiai plėsti, teikiant jiems atitinkamas kultūros ir meno paslaugas.

 
large_277503_ow7s28ij2nh3sjmwtvjk7tzl_.jpg

Kino edukacijos programa mokykloje “Kino busas”

Edukacinė kino programa 1-12 kl. mokiniams. Šios programos ir edukacinių užsiėmimų tikslas – pasitelkiant kiną kaip priemonę, ugdyti moksleivių kultūrinį sąmoningumą, vertybių sistemą, kritinį mąstymą, plėsti jų akiratį, skatinti kūrybiškumą, vystyti bendrąsias kompetencijas ir vizualinį raštingumą. Turėdami daugiau nei 12 m. patirtį kino edukacijos srityje, mokykloms siūlome rinktis filmus iš edukacijai pritaikytos Lietuvos ir užsienio kūrėjų filmų programos, kuri yra nuolat atnaujinama ir papildoma naujais filmais. Filmų programa yra suskirstyta pagal amžiaus grupes. Kiekvienai amžiaus grupei yra siūlomi skirtingi filmai. Kiekvieno filmo aprašą lydi siūlomos temos pokalbiams su mokiniais po filmo. Didžiajai daliai filmų paruošta speciali pedagogams skirta metodinė medžiaga, kuri padeda savarankiškai surengti matyto filmo aptarimą.

Pagrindiniai filmų atrankos į programą kriterijai – pasakojamos istorijos universalumas, aukštas meninis lygis, patrauklus pateikimas, edukaciniai aspektai. Filmuose nagrinėjamos moksleiviams aktualios ir įdomios temos apie draugystę, santykius, pritapimą, išskirtinumą, pasirinkimus ir t.t. Mokiniai turi galimybę susipažinti su įvairiomis kultūrinėmis, istorinėmis, socialinėmis patirtimis, mokytis jas suprasti, analizuoti ir vertinti. Gilesniam filmo suvokimui, iš kart po peržiūrų mokinių klasės turi galimybę likti moderuojamose diskusijose ir aptarimuose, kuriuos ves pripažinti kino profesionalai. Jų metu mokiniai turi galimybę įsigilinti į matytą filmą, mokytis jį analizuoti, interpretuoti, gilintis į kino kalbos subtilybes. Yra ugdomi mokinių gebėjimai atskirti faktus ir nuomones, analizuoti bei interpretuoti problemas ir dviprasmybes, kritiškai kvestionuoti socialinius reiškinius ir jų prielaidas, vertinti kitokį požiūrį ir matymą.

* Filmų peržiūros vyksta mokykloje.

** SVARBU: Turi būti užsakomos 2-3 peržiūros toje pačioje mokykloje ar mieste, tą pačią dieną.

Daugiau informacijos el.p.: kinobusas@cuma.lt arba tel. +37067637996

FILMŲ PROGRAMA:

1 – 4 klasės:

Kaimyne snipe.jpg

KAIMYNĖ ŠNIPĖ
Režisierė: Karla Von Bengston
Animacija, Danija, 2017,
Įgarsinta lietuviškai,
Trukmė 75 min.
Rekomenduojama 1–4 klasėms

Agatai Kristinai dešimt metų ir ji mėgsta būti viena. Mergaitei patinka paslaptys, tad nãmo, į kurį ką tik persikraustė su šeima, rūsyje ji įsirengia detektyvės biurą. Pirmoji Agatos užduotis neatrodo sunki, tačiau netikėtai jaunoji seklė įsitraukia į daug sudėtingesnį tyrimą, kuris nuves ją nenuspėjamais keliais.

Pokalbių temos po filmo: vienatvė, buvimas savimi, draugystė, santykiai su artimaisiais, detektyvo darbas, detektyvo žanras kine.
Ugdymo sritys: etika, pasaulio pažinimas, socialinis, kultūrinis, meninis ugdymas.

Ka pasnibzdejo peleda.jpg

Animacinių filmų programa

KĄ PAŠNIBŽDĖJO PELĖDA
Programos trukmė: 40 min.
Filmai įgarsinti lietuviškai.
Rekomenduojama 1–4 klasėms

Šiuolaikinės prancūzų animacijos rinktinė programa patiems mažiausiems žiūrovams.
Šviečiant pilnačiai Kino Pelėda nutupia ant šakos ir pasisveikina su vaikais. Ji prisistato kaip keliautoja, vakarais skraidanti nuo lango prie lango ir renkanti istorijas, kurias mamytės ir tėveliai prieš miegą pasakoja savo vaikams. Tas istorijas Kino Pelėda paverčia trumpametražiais filmais. Per vieną kino seansą mažieji žiūrovai pamatys net penkis tokius filmus ir patirs gausybę nuotykių.
Programos filmai: „Suskaičiuok avinus“ (rež. Frits Standaert, 2015), „Dar vienos rankovės“ (rež. Samuel Guénolé, 2015), „Pirštinė“ (rež. Clémentine Robach, 2014), „Akmenų sriuba“ (rež. Clémentine Robach, 2015), „Gudrusis paplotėlis“ (rež. Pascale Hecquet, 2015).
Pokalbių temos po filmo: tikrovės ir fantazijų pasauliai, jų ribos, pasakos ir pasakėčios, savarankiškumas, žmogaus jausmai ir nuotaikos.
Ugdymo sritys: etika, pasaulio pažinimas, dailė ir technologijos, meninis, socialinis, kultūrinis ugdymas.

Didelis blogas lapinas.jpg

DIDELIS BLOGAS LAPINAS IR KITOS ISTORIJOS
Režisieriai: B. Renner, P. Imbert
Animacija, Prancūzija, Belgija, 2017.
Įgarsinta lietuviškai.
Trukmė: 80 min.
Rekomenduojama 1–4 klasėms
Jei įsivaizduojate, kad gyvenimas kaime visada yra ramus, taikus ir net šiek tiek nuobodus – tikrai klystate. Animacinio filmo „Didelis blogas lapinas ir kitos istorijos“ kūrėjai kviečia į fermą, kurioje bruzda nuotykius ir iššūkius itin mėgstantys gyventojai bei svečiai: viščiukus įsivaikinęs lapinas, gandrą pergudravęs triušis, visus atjaučiantis ir į pagalbą skubantis paršelis, antinas, svajojantis būti Kalėdų seneliu ir kiti. Smagios pažinties!
Pokalbių temos po filmo: emocijos ir jausmai, aplinkos pažinimas (gyvuliai ir žvėrys), antropomorfinės savybės, humoras, bičiulystė, savitarpio pagalba, gebėjimas sugyventi, tikrovės ir fantazijos santykis.
Ugdymo sritys: pradinis, dorinis ir meninis ugdymas, aplinkos pažinimas, kalbos, bendrosios kompetencijos.

 
large_277503_ow7s28ij2nh3sjmwtvjk7tzl_.jpg

Kino dirbtuvės „KINO ABC su KINO BUSU“

Šios kino dirbtuvės skirtos 5-10 kl.mokiniams. Jų tikslas yra pasitelkiant kiną kaip priemonę, ugdyti moksleivių estetinį skonį, kūrybingumą, meninius gebėjimus, vizualinį raštingumą, kritinį mąstymą, formuoti bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, naudojant interaktyvius ir kūrybiškumą skatinančius mokymosi metodus. Atsižvelgiant į šiuolaikinio pasaulio kuriamą nuolatinį informacijos srautą, vizualinis raštingumas tampa vis svarbesnis šiandieniniame kontekste, tiek suvokiant meno kūrinius, tiek ir įvairias medijas. Kadangi kinas ir bendrai vaizdinė informacija yra didelė šiuolaikinės kultūros dalis, svarbu mokyti vaikus suvokti šios informacijos kūrimo procesą. O audiovizualinio turinio kūrimas yra vienas iš būdų padėti jiems tai suprasti. Buvimas „kitapus ekrano“ – iš pirmo žvilgsnio žaismingoje aplinkoje – suteikia patrauklų mokymosi metodą, tampant aktyviais jo kūrėjais ir naudotojais. Šios trumpos 3,5-4val. kino dirbtuvės leidžia kūrybiškai ir žaismingai susipažinti su kino ir audiovizualinio turinio kūrimo procesu. Dirbtuves veda pripažinti ir charizmatiški kino režisieriai, turintys daug darbo su vaikais ir jaunimu patirties. Jie su dirbtuvėms reikiama technika atvyks į Lietuvos mokyklas. Dirbtuvių metu moksleiviai turės galimybę patys patirti kaip žingsnis po žingsnio gimsta filmas, susipažins su kino kūrimo pagrindais, kino žanrais, profesijomis, pagrindiniais kino kūrimo etapais ir dramaturgijos principais, kino kalbos elementais ir išmoks juos atpažinti kine. Užsiėmimai yra labai interaktyvūs ir įtraukiantys visus moksleivius. Pagal dėstytojų pateiktas dramaturgines ir kino kalbos užduotis, nedidelėse komandose moksleiviai kurs trumpas istorijas ir padedami dėstytojų pieš kadruotes, režisuos, vaidins, filmuos, montuos ir padedami kino profesionalų, kurs savo trumpus filmus. Pažadame, jog įspūdžių, naujų patirčių ir žinių parsineš kiekvienas!

* SVARBU: Turi būti užsakomos 2-ejos dirbtuvės toje pačioje mokykloje, tai pačiai dienai.

Daugiau informacijos el.p.: kinobusas@cuma.lt arba tel. +37067637996e 3