KINO EDUKACIJOS PROGRAMA MOKSLEIVIAMS “EKRANAI”

Šiais metais pirmą kartą rengiame nuotoliniu būdu vyksiantį kino edukacijos projektą „Ekranai“. Šiandien nėra jokios abejonės, jog vizualinis raštingumas, kritinis mąstymas ir kūrybiniai įgūdžiai bus vieni svarbiausių XXI-ojo amžiaus asmens kompetencijų, todėl labai svarbu ugdyti jaunąją kartą, gebančią kritiškai matyti, analizuoti ir kurti judančius paveikslus. O taip pat vizualinis raštingumas tampa vis svarbesnis, tiek suvokiant meno kūrinius, tiek ir naudojant įvairias medijas.

Projektu siekiama, pasitelkiant įdomų ir kūrybiškumą skatinantį mokymosi metodą, interaktyvias ir dalyvius įtraukiančias praktines kūrybines veiklas bei užduotis, supažindinti moksleivius su kino menu, kūrybos procesais, o taip pat atskleidžiamos kino, kaip sintetinio meno sąsajos su kitais mokomaisiais dalykais bei kultūros ir meno šakomis: daile ir kitais vizualiaisiais menais, literatūra, muzika, dramaturgija ir kt.
Projekto veiklų metu bus vystomas moksleivių audiovizualinių kūrinių suvokimas, ugdomas platus kultūrinis akiratis, lavinamas gebėjimas komunikuoti vaizdų pagalba, estetinis skonis, ugdomas kūrybiškumas, kritinis mąstymas, vystomas kūrybinis potencialas.

Šio edukacinio modulio esmė, suteikti moksleiviams ir mokytojams galimybę mokytis po truputį, nuosekliai, taip pat atsiveria ir galimybės integruojant jungti su kitais mokomaisiais dalykais. Kiekvienos pamokos tema ir užduotys skirtingos, tačiau nuosekliai vedančios prie sekančios temos. Kiekvienos pamokos metu moksleivių lauks nauji iššūkiai, taisyklės, žinios ir netikėti atradimai. Pamokų metu moksleiviai turės atlikti dėstytojų paskiriamas užduotis, o taip pat gaus ir namų darbus – kūrybines bei technines užduotis, kuriuos dėstytojai aptars kiekvienos naujos pamokos metu arba
asmeniškai su kiekvienu moksleiviu.
Užsiėmimų metu dalyviai susipažins su įvairiais kino žanrais, kino kūrimo pagrindais, kino gamybos terminais, filmo kūrimo etapais, pagrindiniais kino kalbos elementais ir išmoks juos atpažinti kine, kino profesijomis, dramaturgijos pricipais. Atlikdami kūrybines užduotis, įvairius pratimus ir kurdami savo filmukus, moksleiviai praktiškai išbandys kino kūrimo etapus ir padedami dėstytojų mokysis šio audiovizualinio meno paslapčių.

Programa:

• Tai yra tęstinis 10-ies pamokų kino edukacijos užsiėmimų ciklas

• Užsėmimai vyks 1 kartą per savaitę, juos rengiant nuotoliniu būdu (naudojantis "Zoom" platforma)

• Vieno užsiėmimo trukmė 2 akademinės valandos - 1 val. 30 min.

• Pamokų cikle dalyvauja klasė arba mokinių grupė iki 30 mokinių


Pamokų temos:
1. Įvadas, kino istorija trumpai.
2. Scenarijaus pagrindai: trijų veiksmų struktūra ir pagrindiniai kino dramaturgijos principai
2. Operatoriniai pagrindai: kompozicija ir kameros judesys
3. Scenarijaus pagrindai: daugiasluoksnio personažo kūrimas ir darbas su dialogais
4. Operatoriniai pagrindai: šviesa ir filmo atmosferos kūrimas ribotomis sąlygomis
5. Montažo pagrindai: istorijos pasakojimas vaizdais
6. Vaidybinio filmo režisūra
7. Aktorinio meistriškumo pagrindai: ką reikia žinoti apie darbą su aktoriais
8. Dokumentinio filmo žanrai
9. Dokumentinio kino režisūra
10. Kūrybinių darbų peržiūra ir aptarimas

Moksleivių amžius: projektas skirtas 15 - 19 m. amžiaus moksleiviams.

Dėstytojai: užsiėmimus ves režisieriai ir kino edukatoriai, turintys didelę darbo su vaikais ir jaunimu patirtį: Maratas Sargsyan, Andrius Blaževičius, Tomas Smulkis, Jūratė Samulionytė ir kt.

LTKT+logas.png

Projektą finansuoja:

Pirmoji pamoka: Įvadas

Trečioji pamoka: Kino žanrai

Penktoji pamoka: Režisierius

Septintoji pamoka: Kadras ir darbas su kamera

Devintoji pamoka: Planavimas ir filmavimas

Antroji pamoka: Kino rūšys

Ketvirtoji pamoka: Scenarijus

Šeštoji pamoka: Pasiruošimas

Aštuntoji pamoka: Komanda

Dešimtoji pamoka: montažas