FILMŲ PROGRAMA 1 - 4 klasėms:
JOKŪBAS, MIMI IR KALBANTYS ŠUNYS
Rež. Edmunds Jansons
Animacija, Latvija, Lenkija, 2019, įgarsinta lietuviškai
Filmo trukmė: 1 val. 12 min.
Rekomenduojama 1–5 kl. mokiniams
Jokūbas gyvena dideliame mieste ir labai mėgsta piešti pastatus. Jis svajoja vieną dieną tapti miesto architektu, kaip ir jo tėtis. Kai Jokūbo tėtis išvažiuoja į komandiruotę, berniukas visai savaitei išvyksta pas pusseserę Mimi. Tik atvykęs į Mimi namus Maskačkos priemiestyje, Jokūbas sužino, kad nuostabaus parko vietoje greitu metu išdygs dangoraižis. Vaikai nusprendžia užkirsti kelią šioms statyboms. Paaiškėja, kad jie tai gali padaryti tik su kalbančių šunų pagalba.
Ugdymo sritys: Dorinis ir meninis ugdymas, aplinkos pažinimas, kalbos, bendrosios kompetencijos.
Temos pokalbiams po filmo: miestų plėtra, paveldosauga, aplinkos pažinimas, draugystė, savitarpio pagalba.
MANO MAMA GORILA
Režisierė Linda Hambäck
Animacija, Švedija, Danija, Norvegija, 2021, įgarsinta lietuviškai
Filmo trukmė: 1val. 15min.
Rekomenduojama priešmokyklinukams, 1–2 kl. mokiniams
Našlaitė Joana visi širdimi trokšta, kad ją kas nors įsivaikintų ir ji pagaliau turėtų mamą, kuri padykusią mergaitę mylėtų labiau už viską pasaulyje. Bet, kai prie vaikų namų pririeda senas kledaras ir iš jo išlipa „naujoji“ mama, Joana netenka amo. Mat jos būsima mama – gorila! Mergaitė vis dėlto ryžtasi palikti senuosius namus ir leistis į savo gyvenimo nuotykį. Sukurtas pagal to paties pavadinimo Fridos Nilsson romaną, Lindos Hambäck animacinis filmas „Mamo mama gorila“ – tai netradicinė istorija apie visuomenės atskalūnus ir visas kliūtis įveikiančią meilę.
Ugdymo sritys: Dorinis, meninis ugdymas, pasaulio pažinimas, bendrosios kompetencijos.
Temos pokalbiams po filmo: šeima, emocijos ir jausmai, draugystė, buvimas savimi, meilė.
Animacinių filmų programa KĄ PAŠNIBŽDĖJO PELĖDA
Programos trukmė: 40 min.
Filmai įgarsinti lietuviškai.
Rekomenduojama 1–3 klasėms
Šiuolaikinės prancūzų animacijos rinktinė programa patiems mažiausiems žiūrovams.
Šviečiant pilnačiai Kino Pelėda nutupia ant šakos ir pasisveikina su vaikais. Ji prisistato kaip keliautoja, vakarais skraidanti nuo lango prie lango ir renkanti istorijas, kurias mamytės ir tėveliai prieš miegą pasakoja savo vaikams. Tas istorijas Kino Pelėda paverčia trumpametražiais filmais. Per vieną kino seansą mažieji žiūrovai pamatys net penkis tokius filmus ir patirs gausybę nuotykių.
Programos filmai: „Suskaičiuok avinus“ (rež. Frits Standaert, 2015), „Dar vienos rankovės“ (rež. Samuel Guénolé, 2015), „Pirštinė“ (rež. Clémentine Robach, 2014), „Akmenų sriuba“ (rež. Clémentine Robach, 2015), „Gudrusis paplotėlis“ (rež. Pascale Hecquet, 2015).
Pokalbių temos po filmo: tikrovės ir fantazijų pasauliai, jų ribos, pasakos ir pasakėčios, savarankiškumas, žmogaus jausmai ir nuotaikos.
Ugdymo sritys: etika, pasaulio pažinimas, dailė ir technologijos, meninis, socialinis, kultūrinis ugdymas.
Tamsta varlius
Režisierė: Anna van der Heide
Vaidybinis, Nyderlandai, Belgija,
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė 90 min.
Rekomenduojama 1–4 klasėms
Normali klasė, paprasti vaikai ir eilinis mokytojas. Arba ne. Klasės gyvenimas apsiverčia aukštyn kojom, kai vaikai sužino, kad jų mokytojas kartais pavirsta... varle. Mažoji Sita labai myli savo mokytoją, tad yra pasiryžusi viskam, kad jį apgintų nuo visų gamtoje tykančių pavojų.
Temos pokalbiams po filmo: vaikų santykiai su artimaisiais, mokytojais, atsakomybė ir empatija, vaiko ir suaugusiojo
pasaulio sąlytis, tikrovė ir fantazijos, žmogaus santykis su gamta, gyvūnija, jos teisės į laisvę.
Ugdymo sritys: pasaulio pažinimas, biologija, dorinis ir meninis ugdymas, bendrosios kompetencijos.
ATSARGIAI, RAGANA!
Režisierius: Rasko Miljkovic
Drama, Serbija, Makedonija, 2018
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė 90 min.
Rekomenduojama 2–6 klasėms
Dešimtmetis Jovanas gimė su daliniu cerebriniu paralyžiumi. Drovus, savimi nepasitikintis berniukas dažnai jaučiasi vienišas ir nematomas, vis dėlto savo vaizduotės pasaulyje, į kurį dažnai ištrūksta, jis gali būti laisvas ir netgi tapti svajonių superherojumi. Jovano kasdienybė netikėtai pasikeičia, kai susidraugauja su nauja bendraklase Milica. Mergaitė įtraukia nedrąsų berniuką į savo nuotykius ir pakviečia į pagalbą išlaisvinant jos tėvą iš raganos žabangų.
Pokalbių temos po filmo: jauno žmogaus atsivėrimas pasauliui, drąsa ir galimybė pažinti pasaulį ir save, atvirumas
kitoniškumui, šeimos samprata, šeiminiai santykiai.
Ugdymo sritys: dorinis, socialinis, meninis ugdymas, bendrosios kompetencijos, klasės valandėlė.
ARČIAU DEBESŲ
Režisierė: Meikeminne Clinckspoor
Drama, Belgija, Švedija, Nyderlandai, Norvegija, 2016.
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė 77 min.
Rekomenduojama 1–7 klasėms
Dvylikametis Nilas gyvena su tėčiu ir beveik nepažįsta savo mamos. Jis mielai vasarą praleistų namuose, tačiau yra
priverstas keliauti į Laplandiją, kur tarp samių, šiaurės elnių medžiotojų, gyvena mama su naująja savo šeima. Nors
priimamas šiltai, Nilas užsisklendžia savyje. Vienintelis žmogus, kurį jis prisileidžia – netikra sesuo Suna. Tuo metu
prasideda elnių migracija, todėl prireikia ir Nilo pagalbos. Kai dingsta vienas elnias, vaikinas drąsiai leidžiasi jo ieškoti.
Galiausiai jis atranda savo šaknis, kurios, pasirodo, daug tvirtesnės, nei jis galėjo įsivaizduoti.
Pokalbių temos po filmo: jauno žmogaus atsivėrimas pasauliui, drąsa pažinti save, šeimos samprata, šeiminiai
santykiai, žmonių ryšys su gamta ir technologijomis, jausmų perteikimas kino kalba.
Ugdymo sritys: dorinis, meninis ugdymas, aplinkos pažinimas, informacinės technologijos, klasės valandėlė, bendrosios
kompetencijos.