FILMŲ PROGRAMA 5 - 8 klasėms:

Tamsta+Varlius.jpg

TAMSTA VARLIUS

Režisierė: Anna van der Heide
Vaidybinis, Nyderlandai, Belgija,
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė 90 min.
Rekomenduojama 1–5 klasėms

Normali klasė, paprasti vaikai ir eilinis mokytojas. Arba ne. Klasės gyvenimas apsiverčia aukštyn kojom, kai vaikai sužino, kad jų mokytojas kartais pavirsta... varle. Mažoji Sita labai myli savo mokytoją, tad yra pasiryžusi viskam, kad jį apgintų nuo visų gamtoje tykančių pavojų.
Temos pokalbiams po filmo: vaikų santykiai su artimaisiais, mokytojais, atsakomybė ir empatija, vaiko ir suaugusiojo
pasaulio sąlytis, tikrovė ir fantazijos, žmogaus santykis su gamta, gyvūnija, jos teisės į laisvę.
Ugdymo sritys: pasaulio pažinimas, biologija, dorinis ir meninis ugdymas, bendrosios kompetencijos.

Atsargiai+ragana+2.jpg

ATSARGIAI, RAGANA!

Režisierius: Rasko Miljkovic
Drama, Serbija, Makedonija, 2018
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė 90 min.
Rekomenduojama 2–6 klasėms

Dešimtmetis Jovanas gimė su daliniu cerebriniu paralyžiumi. Drovus, savimi nepasitikintis berniukas dažnai jaučiasi vienišas ir nematomas, vis dėlto savo vaizduotės pasaulyje, į kurį dažnai ištrūksta, jis gali būti laisvas ir netgi tapti svajonių superherojumi. Jovano kasdienybė netikėtai pasikeičia, kai susidraugauja su nauja bendraklase Milica. Mergaitė įtraukia nedrąsų berniuką į savo nuotykius ir pakviečia į pagalbą išlaisvinant jos tėvą iš raganos žabangų.
Pokalbių temos po filmo: jauno žmogaus atsivėrimas pasauliui, drąsa ir galimybė pažinti pasaulį ir save, atvirumas
kitoniškumui, šeimos samprata, šeiminiai santykiai.
Ugdymo sritys: dorinis, socialinis, meninis ugdymas, bendrosios kompetencijos, klasės valandėlė.

Keliaujantys+pauksciai+2.jpg

KELIAUJANTYS PAUKŠČIAI

Režisierius: Olivier Ringer
Drama, Belgija, Prancūzija, 2015,
Įgarsinta lietuviškai,
Trukmė 83 min.
Rekomenduojama 2–8 klasėms

Kati ir vėl gauna labai neįprastą dovaną nuo savo tėčio 10-ojo gimtadienio proga: kiaušinį. Kai jos draugės Margo akivaizdoje iš kiaušinio išsirita ančiukas, jis kaip mat ją pripažįsta savo mama. Tačiau Margo pati negali pasirūpinti ančiuku, todėl jos tėvai nori atsikratyti naujuoju augintiniu. Abi mergaitės pasiryžta išgelbėti mažąjį ančiuką ir leidžiasi į nepaprastą kelionę, kurioje daug supras apie save ir apie pasaulį.
Temos pokalbiams po filmo: žmogaus ir gyvūnijos laisvė judėti ir būti, laisvės ribos, žmogaus ir gamtos santykis, vaikų
ir tėvų bendravimas, draugystė, technologijų įtaka mūsų gyvenime.
Ugdymo sritys: pasaulio pažinimas, biologija, bendrosios kompetencijos, dorinis, meninis bei pilietiškumo ugdymas,
informacinės technologijos bei klasės valandėlė.

Arciau+debesu.jpg

ARČIAU DEBESŲ

Režisierė: Meikeminne Clinckspoor
Drama, Belgija, Švedija, Nyderlandai, Norvegija, 2016.
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė 77 min.
Rekomenduojama 2–7 klasėms

Dvylikametis Nilas gyvena su tėčiu ir beveik nepažįsta savo mamos. Jis mielai vasarą praleistų namuose, tačiau yra
priverstas keliauti į Laplandiją, kur tarp samių, šiaurės elnių medžiotojų, gyvena mama su naująja savo šeima. Nors
priimamas šiltai, Nilas užsisklendžia savyje. Vienintelis žmogus, kurį jis prisileidžia – netikra sesuo Suna. Tuo metu
prasideda elnių migracija, todėl prireikia ir Nilo pagalbos. Kai dingsta vienas elnias, vaikinas drąsiai leidžiasi jo ieškoti.
Galiausiai jis atranda savo šaknis, kurios, pasirodo, daug tvirtesnės, nei jis galėjo įsivaizduoti.
Pokalbių temos po filmo: jauno žmogaus atsivėrimas pasauliui, drąsa pažinti save, šeimos samprata, šeiminiai
santykiai, žmonių ryšys su gamta ir technologijomis, jausmų perteikimas kino kalba.
Ugdymo sritys: dorinis, meninis ugdymas, aplinkos pažinimas, informacinės technologijos, klasės valandėlė, bendrosios
kompetencijos.

pANELE+RUGSTYNE.jpg

PANELĖ RŪGŠTYNĖ

Režisierė: Emilie Deleuze
Vaidybinis, Prancūzija, 2016,
Lietuviški subtitrai
Trukmė 90 min.
Rekomenduojama 6-10 klasėms

Jie visi pakvaišę. Jos tėvai, nes nori išsiųsti ją į internatinę mokyklą. Naujas mokytojas, nes tikisi, kad ji skaitys
neįtikėtinai senas knygas. Muzikos grupės draugai, nes verčia ją dainuoti juokingus tekstus ir rengtis puošnią baltą
suknelę pirmajam jų pasirodymui. Atrodo, kad visi žino, ką ji turėtų daryti ir kaip elgtis. Kita vertus, galbūt 13-metė
Aurora ir pati norėtų būti kitokia. Nes kas gi norėtų būti tokia kaip ji: nelaiminga, bjauri ir dar emociškai nestabili?
Tačiau kiti jai irgi neatrodo laimingesni. Aurora tikrai nenori būti tokia sena, pavargusi ir vieniša kaip jos mama. Tad gal
ji vis dėlto bus tokia, kokia yra...
Pokalbių temos po filmo: jauno žmogaus pasaulėjauta ir branda, paaugliškas maištas, santykiai su artimaisiais,
draugystė, pripažinimo svarba.
Ugdymo sritys: dorinis, socialinis (psichologija), meninis ugdymas, bendrosios kompetencijos.

Grazuole.jpg

Lietuvių kino klasika GRAŽUOLĖ

Režisierius: Arūnas Žebriūnas
Drama, Lietuva, 1969,
Trukmė: 73 min.
Vaidina: Inga Mickytė, Lilija Žadeikytė, Vladas Jurkūnas, Arvydas Savukas, Gediminas Girdvainis.
Rekomenduojama 5–12 klasėms

Viename Vilniaus senamiesčio kiemų vasaros dienas nuo ryto iki vakaro leidžia vaikai. Ir nors atrodo, kad jie
paprasčiausiai smagiai, lengvabūdiškai žaidžia, tačiau jų žaidimų metu pirmą kartą susimąstoma, kas yra draugystė,
kitoniškumas ir kas yra tiesa. Vienas mėgstamiausių jų žaidimų – „Gražuolė“. Tame kieme gyvenančiai mergaičiukei
Ingai jis ypač patinka. Būtent tada, sukdamasi rato viduryje, o draugams sakant jai skirtus gražius žodžius, Inga pasijunta
graži. Tačiau kartą vienas berniukas jai išrėžia kitokius žodžius. Nors Ingą tai sužeidžia, tačiau ji tiki, kad grožį galima
sukurti.
Pokalbių temos po filmo: lietuvių kinas, grožio samprata, stereotipai, šeimos santykiai, metaforos kine.
Ugdymo sritys: dorinis, meninis ugdymas, kalbos, bendrosios kompetencijos.

Romi+salonas.jpg

ROMI SALONAS

Režisierius: Mischa Kamp
Komiška drama, Nyderlandai, 2019,
lietuviški subtitrai
Trukmė: 92 min.
Rekomenduojama 5 - 8 klasėms

Romi mama turi daug dirbti. Todėl Romi kiekvieną dieną po mokyklos eina pas savo senelę. Jei jums atrodo, kad tai labai smagu, klystate – mat senelė Stinė nepailstamai pluša savo kirpykloje, be to, yra labai griežta. Vis dėlto, viskas ima keistis, kai Romi netikėtai atranda kitą senelės asmenybės pusę.

Pokalbių temos po filmo: šeimos santykiai, socialinės normos ir stereotipai, kartų santykiai.

Ugdymo sritys: dorinis, meninis ugdymas, kalbos, bendrosios kompetencijos.

Naujokas.jpg

NAUJOKAS

Režisierius: Rudi Rosenberg
Komedija, drama, Prancūzija, 2015,
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė: 81 min.
Rekomenduojama 5–8 klasėms

Keturiolikmetis Benua ką tik su šeima persikraustė į Paryžių ir pradėjo eiti į naują mokyklą. Nors jo mama ir davė jam daug patarimų, kaip susirasti draugų, Benua vengia naujų bendraklasių, o jie, savo ruožtu, vengia jo. Vieninteliai tapti Benua draugais nori klasės moksliukai. Nors jie ir nėra patys kiečiausi, Benua netrukus supranta, kad visai nesvarbu, ar naujieji draugai nešioja kelnes, užtrauktas ligi pažastų, ar miegodami čiulpia nykštį it maži vaikai. Svarbiausia, kad juos sieja draugystė ir pasitikėjimas.
Temos pokalbiams po filmo: vaikų tarpusavio santykiai, draugystė, siekis pritapti, socialinės normos ir stereotipai.
Ugdymo sritys: dorinis, socialinis ugdymas, bendrosios kompetencijos.

iSKLAUSYK.jpg

Trumpametražių dokumentinių filmų programa IŠKLAUSYK

Originalo kalba, lietuviški subtitrai
Trukmė: 50 min.
Rekomenduojama 5–8 klasėms

Programą sudaro 3 Nyderlandų kino režisierių pasakojimai: „Jei mane paliksi“, „Leno ir jūrų angelas“, „Išklausyk“. Juose kalbama apie tai, kaip svarbu išmokti atsiverti, suprasti save, dalintis išgyvenimais ir būti išklausytiems.
Jei mane paliksi
Džamilai keturiolika. Tėvams negalint pasirūpinti mergaite, socialiniai darbuotojai ją iškelia į globos centrą. Ji čia
gyvena jau kelerius metus. Nepaisant skaudžios praeities, Džamila ilgisi savo šeimos. Vienatvė mergaitei prilygsta
jausmui, kai parkritus žinai, kad niekas nepadės atsistoti. Jai sunku atsiverti žmonėms, su jais suartėti ir susirasti draugų.
Visgi gyvendama kartu su atsidavusiais pedagogais ir vaikais, turinčiais panašią patirtį, Džamila yra priversta pasikeisti.
Režisierė: Eef Hilgers. Dokumentika, Nyderlandai, 2018, orig. k., lietuviški subtitrai, 16 min.
Leno ir jūrų angelas
Dešimtmetis Leno nenustygsta vietoje ir nuolat gauna pylos už tai, kad erzina aplinkinius. Berniukas pykstasi su tėčiu,
kumščiuojasi su broliu, užsisklendžia sulaukęs kritikos, tačiau impulsyvus ir piktas mušeika kartais būna labai jautrus.
Ypač kai trūksta mamos, kuri su šeima negyvena. Leno tapatinasi su savo augintiniu – jūrų angelu. Žuvelė žinoma kaip
itin agresyvi žuvų rūšis, tačiau berniukas tuo visiškai netiki. Jis įsitikinęs, jog jūrų angelas irgi gali susidraugauti su kitais
akvariumo gyventojais.
Išklausyk
Kiekvieną dieną pagalbos vaikams telefono linijos darbuotojai sulaukia pačių įvairiausių skambučių. Vaikai ir paaugliai
jaučiasi vieniši, graužiasi dėl tėvų skyrybų, bando suprasti savo seksualinę orientaciją, skambina pasidalinti nerimu,
patiriamu pabėgėlių centre. Tarp skausmo, pykčio bei liūdesio pasigirsta ir pokštų ar mielų istorijų apie naminius
gyvūnus. Dokumentiniai garso įrašai papildyti vaizdine medžiaga, atskleidžiančia pokalbių nuotaiką – kartais linksmą ir
šelmišką, bet dažniau liūdną ar net sielvartingą.
Režisierė: Astrid Bussink. Nyderlandai, 2017, orig. k., liet. subt., 15 min.
Pokalbių temos po filmų: gebėjimas suprasti ir priimti kitą ir save, atvirumas, emocinis intelektas, psichologinė
pagalba, patyčios, jausmų perteikimas kino kalba.
Ugdymo sritys: dorinis, meninis ugdymas, aplinkos pažinimas, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.

sAU+IR+DRAUGUI.jpg

Trumpametražių dokumentinių filmų programa SAU IR DRAUGUI

Programos trukmė: 60 min.,
Lietuviškai subtitruoti.
Rekomenduojama 5–8 klasėms

Programos filmus vienija draugystės tema. Visi trys filmai kalba apie tai, kaip svarbu būti apsuptam mylinčių žmonių – draugų, tėvų ar rūpestingų gydytojų.

Filmo „Rokenroleriai“ (rež. Daan Bol, 2016) herojai pasakoja apie jų muzikos grupei iškilusį iššūkį – vyriausiasis jos
narys suserga depresija. Muzika ir draugystė šiame filme pasirodys esanti stipresnė už ligą. Dvylikametė Tėja iš filmo
„Tėja“ (rež. Halvor Nitteberg, 2016) serga epilepsija. Jos gyvenime aplinkinių rūpestis ir palaikymas yra išlikimo sąlyga.
Filmo „Skotas ir Džulija“ (rež. Annelies Kruk, 2016) herojai – pora. Po sunkios traumos penkiolikmetis Skotas sužino,
jog nebegalės vaikščioti, tačiau tai jiems netrukdo svajoti apie bendrą ateitį.
Pokalbių temos po filmų: gebėjimas suprasti ir priimti kitą, atvirumas kitoniškumui, asmenybių skirtumai (pomėgiai,
elgesys, charakteris), patyčios, emocinis intelektas, emocinis saugumas, jausmų perteikimas kino kalba.
Ugdymo sritys: dorinis, meninis ugdymas, aplinkos pažinimas, pilietinis ugdymas, klasės valandėlė, gimtoji kalba,
bendrosios kompetencijos.

IR+VISO+PASAULIO+NEGANA.jpg

Trumpametražių dokumentinių filmų programa IR VISO PASAULIO NEGANA

Programos trukmė: 72 min.,
Filmai įgarsinti lietuviškai.
Rekomenduojama 5-8 klasėms

Filmų programa pasakoja apie tris vaikus, kuriuos gyvenimas įkvepia šokti, o šokis, judesys – gyventi ir bendrauti su kuo platesniu pasauliu. Trylikametė Nastia mokosi baleto Boriso Eifmano šokio akademijoje Sankt Peterburge („Varičela“), dvylikametė Vildė šoka norvegų liaudies šokį halingą („Šoku tau“), o dešimtmetis Džiovanis lanko sinchroninį plaukimą, kurį dėl grakščių, pagal muziką atliekamų judesių metaforiškai galima vadinti „vandens baletu“ („Džiovanis ir vandens baletas“). Visi trys vaikai itin atsakingai ir rimtai žiūri į savo veiklą. Vildė siekia būti geriausia halingo šokėja Norvegijoje, Džiovanis – pirmuoju berniuku Nyderlandų nacionaliniame sinchroninio plaukimo čempionate, o Nastia trokšta pirmauti itin stiprioje šokio akademijoje. Dėl savo tikslų jie negaili nei laiko, nei jėgų.
Šoku tau
Dvylikametė Vildė nori tapti pirmąja mergaite, dalyvausiančia tradicinių norvegiškų šokių konkurse. Tačiau konkursas
nėra didžiausias jos iššūkis. Ji įsitikinusi, kad jos stiprybė ir aistra šokti padės mylimam seneliui laimėti kovą prieš vėžį.
Režisierius: Erlend E. Mo. Norvegija, Danija, Švedija, 2015, 30 min.
Džiovanis ir vandens baletas
Dešimtmetis Džiovanis yra vienintelis berniukas maudymosi kostiumėlių, nosies spaustukų, blizgaus makiažo ir
klegančių mergaičių pasaulyje. Pastaruosius ketverius metus jis svajoja tapti pirmuoju berniuku, besivaržančiu olandų
sinchroninio plaukimo čempionate. Jam liko tik vienas egzaminas, ar jam pavyks?
Režisierė: Astrid Bussink. Nyderlandai, 2014, 17 min.
Varičela
Septynmetei Polinai ir trylikametei jos seseriai Nastiai baletas yra gyvenimas. Sesutės studijuoja Boriso Eifmano šokio
akademijoje Sankt Peterburge. Jaunėlė mokosi iš vyresnės ir labiau patyrusios Nastios, tačiau abi neramiai laukia mokslo
metų pabaigoje vyksiančių egzaminų, kai paaiškės, ar jos tęs studijas.
Režisierius Victor Kossakovsky. Norvegija, Danija, Rusija, Švedija, 2015, 25 min.
Pokalbių temos po filmų: svajonės ir vertybės, tikslo siekimas, pomėgiai, bendravimas su artimaisiais, draugais,
gyvenimo džiaugsmas ir prasmė, šokis, kūno kalba.
Ugdymo sritys: meninis dorinis ugdymas, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos, informacinės technologijos,
choreografija.

Pokalbiai+rimtomis+temomis.jpg

POKALBIAI RIMTOMIS TEMOMIS

Režisierė: Giedrė Beinoriūtė
Dokumentinis filmas, Lietuva, 2012,
Lietuvių kalba
Trukmė: 65 min.
Rekomenduojama 8–12 klasėms

„Pokalbiai rimtomis temomis“ – filmas be išorinio veiksmo, dekoracijų, peizažų ir specialiųjų efektų. Pagrindiniai filmo
herojai – vaikai ir paaugliai, apdovanoti ypatingu gebėjimu apsakyti juos supantį pasaulį. Intymūs minimalistine maniera
nufilmuoti pokalbiai su jais atskleidžia kartais melancholišką, kartais juokingą, kartais dramatišką šiuolaikinio pasaulio
vaizdą. Filme keliami klausimai apie vienatvę, meilę, Dievą, pasaulį, žmogaus ryšį su kitu žmogumi.
Temos pokalbiams po filmo: vaikų išgyvenimai, požiūris į pasaulį, santykiai su kitais žmonėmis, vienatvė, meilė,
Dievas.

Ugdymo sritys: psichologija, bendrosios kompetencijos, etika.