FILMŲ PROGRAMA 5 - 8 klasėms:
APVERSTAS BOKŠTAS
Rež. Jaak Kilmi
Drama, Estija, Latvija, 2022, įgarsinta lietuviškai
Filmo trukmė: 1val. 35 min.
Rekomenduojama 3–7 kl. mokiniams
Vienintelė vaikų, gyvenančių nedideliame pietų Estijos kaime, pramoga – pasakų pagrindu susikurti žaidimai, kuriuos jie žaidžia netoli namų esančiame apleistame pramoniniame komplekse. Nors sargas uždraudžia vaikams žaisti gyvybei pavojingoje vietoje, šie nepaiso draudimo. Besivaikydamas neklaužadas, jis įkrenta į gilią duobę, tačiau vaikai, užuot ieškoję pagalbos, nusprendžia, kad ten jam ir vieta. Tik Kristianas yra kitokios nuomonės nei jo draugai. Tačiau kaip teisingai pasielgti? Juk jis pažadėjo saugoti paslaptį. Rekomenduojama nuo 10 metų.
Ugdymo sritys: socialinis, dorinis, meninis ugdymas, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.
Temos pokalbiams po filmo: gėrio ir blogio kova, drąsa įveikti baimes, tarpusavio santykiai, savanaudiškumas, sąžiningumas, moraliniai pasirinkimai.
ŽAIDIMŲ AIKŠTELĖ
Rež. Laura Wandel
Drama, Belgija, 2021, įgarsinta lietuviškai
Filmo trukmė: 1val. 12 min.
Rekomenduojama 6–9 kl. mokiniams
Sutinkame 7-erių Norą ir jos vyresnį brolį Abelį pirmąją mokyklos dieną. Vėliau tą pačią dieną Nora pastebi, kad iš Abelio tyčiojasi kiti vaikai. Norėdama pagelbėti, ji skuba pranešti tėčiui, tačiau Abelis priverčia ją nutilti. Priversta rinktis tarp ištikimybės vienam ir kitam, Nora pamažu perpranta mokyklos kiemo taisykles ir bando rasti savo vietą tarp suaugusiųjų ir vaikų. N-13
Ugdymo sritys: socialinis, dorinis, meninis ugdymas, psichologija, informacinės technologijos, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.
Temos pokalbiams po filmo: emociniai išgyvenimai, patyčios ir smurtas, tarpusavio santykiai, tėvų ir vaikų santykiai, vaikų ir paauglių pasaulėjauta.
GAUJA
Režisierius Tomáš Polenský
Drama, Čekijos Respublika, Slovakija, Latvija, 2020
Filmo trukmė: 1val. 34min.
Rekomenduojama 7–10 kl. mokiniams
Čekų režisieriaus Tomášo Polenský filmo „Gauja“ pagrindinis veikėjas – talentingas ledo ritulio vartininkas šešiolikmetis Deividas. Nepaisant cukrinio diabeto, vaikinui pavyksta patekti į ledo ritulio komandą „Vilkai“. Deja, jos nariai nelinkę priimti naujoko ir pradeda iš jo tyčiotis. Nutrūksta ir Deivido draugystė su mergina. Pagelbėti vaikinui mėgina turtuolis tėvas ir jautri mama, tačiau, panašu, kad jų pastangos sukelia vaikinui dar daugiau iššūkių.
Ugdymo sritys: bendrosios kompetencijos, dorinis ir pilietinis ugdymas, psichologija, klasės valandėlė, kalbos, informacinės technologijos.
Temos pokalbiams po filmo: pritapimas naujoje aplinkoje, patyčios, paauglystė, drąsa pažinti save, romantiški paauglių santykiai, tėbvų ir bvaikų santykiai, savarankiškumas
KOVOTOJA
Rež. Johan Timmers
Drama, Nyderlandai, 2018, subtitruota lietuviškai
Filmo trukmė: 1val. 24min.
Rekomenduojama 5–9 kl. mokiniams
Dvylikametė Bo, išgyvenanti tėvų skyrybas, priversta kraustytis į kitą būstą kartu su mama ir vyresniuoju broliu. Negana to, kad tenka klausyti nuolatinių tėvų barnių, dar reikia rūpintis vyresniuoju broliu, kuris yra begalo talentingas, tačiau visiškai nepasitikintis savimi. Kai visas pasaulis pradeda slysti iš po kojų ir pyktis užvaldo kūną, Bo staiga atranda tai, kas suardo blogąsias emocijas – kikbokso salė tampa antraisiais namais, tačiau mergina turi išmokti valdyti savo emocijas ir tuo pat metu priimti faktą, kad ji negali kontroliuoti visko.
Ugdymo sritys: bendrosios kompetencijos, klasės valandėlė, kūno kultūra.
Temos pokalbiams po filmo: savęs paieškos, šeimos santykiai, tėbvų skyrybos, kalbėkjimas apie patiriamus sunkumus.
NEPAMIRŠK KVĖPUOTI
Režisierius Martin Turk
Drama, Slovėnija, 2019, slovėnų kalba, subtitruota lietuviškaiFilmo trukmė: 1val. 37min.
Rekomenduojama 8–11 kl. mokiniams
15-metis Klemenas gyvena su vyresniu broliu Peteriu ir vieniša mama atokioje Slovėnijos provincijoje. Išskirtinį Klemeno laiką leisti su mylimu broliu teniso aikštyne ir šalia esančioje upėje nutraukia staigus ir aistringas Peterio meilės romanas su klasės drauge Sonja. Toks įvykis išprovokuoja prieštaringų emocijų ir neapgalvotų Klemeno veiksmų seką.
Filmas skatina pagalvoti apie šeimyninius ir romantiškus santykius, pirmuosius žingsnius į suaugusiųjų pasaulį, asmens tapatumą ir savarankiškumo sampratą. Atkreipti dėmesį į brolių tarpusavio santykius, paauglio vidinį pasaulį, prieštaringas emocijas ir jausmus, emocijų valdymą.
Ugdymo sritys: Dorinis, meninis ugdymas, psichologija, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.
Temos pokalbiams po filmo: santykiai šeimoje, broliška meilė, asmens tapatumas, emocijų valdymas, savarankiškumo samprata.
ATSARGIAI, RAGANA!
Režisierius: Rasko Miljkovic
Drama, Serbija, Makedonija, 2018
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė 90 min.
Rekomenduojama 2–6 klasėms
Dešimtmetis Jovanas gimė su daliniu cerebriniu paralyžiumi. Drovus, savimi nepasitikintis berniukas dažnai jaučiasi vienišas ir nematomas, vis dėlto savo vaizduotės pasaulyje, į kurį dažnai ištrūksta, jis gali būti laisvas ir netgi tapti svajonių superherojumi. Jovano kasdienybė netikėtai pasikeičia, kai susidraugauja su nauja bendraklase Milica. Mergaitė įtraukia nedrąsų berniuką į savo nuotykius ir pakviečia į pagalbą išlaisvinant jos tėvą iš raganos žabangų.
Pokalbių temos po filmo: jauno žmogaus atsivėrimas pasauliui, drąsa ir galimybė pažinti pasaulį ir save, atvirumas
kitoniškumui, šeimos samprata, šeiminiai santykiai.
Ugdymo sritys: dorinis, socialinis, meninis ugdymas, bendrosios kompetencijos, klasės valandėlė.
ARČIAU DEBESŲ
Režisierė: Meikeminne Clinckspoor
Drama, Belgija, Švedija, Nyderlandai, Norvegija, 2016.
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė 77 min.
Rekomenduojama 1–7 klasėms
Dvylikametis Nilas gyvena su tėčiu ir beveik nepažįsta savo mamos. Jis mielai vasarą praleistų namuose, tačiau yra
priverstas keliauti į Laplandiją, kur tarp samių, šiaurės elnių medžiotojų, gyvena mama su naująja savo šeima. Nors
priimamas šiltai, Nilas užsisklendžia savyje. Vienintelis žmogus, kurį jis prisileidžia – netikra sesuo Suna. Tuo metu
prasideda elnių migracija, todėl prireikia ir Nilo pagalbos. Kai dingsta vienas elnias, vaikinas drąsiai leidžiasi jo ieškoti.
Galiausiai jis atranda savo šaknis, kurios, pasirodo, daug tvirtesnės, nei jis galėjo įsivaizduoti.
Pokalbių temos po filmo: jauno žmogaus atsivėrimas pasauliui, drąsa pažinti save, šeimos samprata, šeiminiai
santykiai, žmonių ryšys su gamta ir technologijomis, jausmų perteikimas kino kalba.
Ugdymo sritys: dorinis, meninis ugdymas, aplinkos pažinimas, informacinės technologijos, klasės valandėlė, bendrosios
kompetencijos.
Lietuvių kino klasika GRAŽUOLĖ
Režisierius: Arūnas Žebriūnas
Drama, Lietuva, 1969,
Trukmė: 73 min.
Vaidina: Inga Mickytė, Lilija Žadeikytė, Vladas Jurkūnas, Arvydas Savukas, Gediminas Girdvainis.
Rekomenduojama 5–12 klasėms
Viename Vilniaus senamiesčio kiemų vasaros dienas nuo ryto iki vakaro leidžia vaikai. Ir nors atrodo, kad jie
paprasčiausiai smagiai, lengvabūdiškai žaidžia, tačiau jų žaidimų metu pirmą kartą susimąstoma, kas yra draugystė,
kitoniškumas ir kas yra tiesa. Vienas mėgstamiausių jų žaidimų – „Gražuolė“. Tame kieme gyvenančiai mergaičiukei
Ingai jis ypač patinka. Būtent tada, sukdamasi rato viduryje, o draugams sakant jai skirtus gražius žodžius, Inga pasijunta
graži. Tačiau kartą vienas berniukas jai išrėžia kitokius žodžius. Nors Ingą tai sužeidžia, tačiau ji tiki, kad grožį galima
sukurti.
Pokalbių temos po filmo: lietuvių kinas, grožio samprata, stereotipai, šeimos santykiai, metaforos kine.
Ugdymo sritys: dorinis, meninis ugdymas, kalbos, bendrosios kompetencijos.
NAUJOKAS
Režisierius: Rudi Rosenberg
Komedija, drama, Prancūzija, 2015,
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė: 81 min.
Rekomenduojama 5–8 klasėms
Keturiolikmetis Benua ką tik su šeima persikraustė į Paryžių ir pradėjo eiti į naują mokyklą. Nors jo mama ir davė jam daug patarimų, kaip susirasti draugų, Benua vengia naujų bendraklasių, o jie, savo ruožtu, vengia jo. Vieninteliai tapti Benua draugais nori klasės moksliukai. Nors jie ir nėra patys kiečiausi, Benua netrukus supranta, kad visai nesvarbu, ar naujieji draugai nešioja kelnes, užtrauktas ligi pažastų, ar miegodami čiulpia nykštį it maži vaikai. Svarbiausia, kad juos sieja draugystė ir pasitikėjimas.
Temos pokalbiams po filmo: vaikų tarpusavio santykiai, draugystė, siekis pritapti, socialinės normos ir stereotipai.
Ugdymo sritys: dorinis, socialinis ugdymas, bendrosios kompetencijos.
POKALBIAI RIMTOMIS TEMOMIS
Režisierė: Giedrė Beinoriūtė
Dokumentinis filmas, Lietuva, 2012,
Lietuvių kalba
Trukmė: 65 min.
Rekomenduojama 8–12 klasėms
„Pokalbiai rimtomis temomis“ – filmas be išorinio veiksmo, dekoracijų, peizažų ir specialiųjų efektų. Pagrindiniai filmo
herojai – vaikai ir paaugliai, apdovanoti ypatingu gebėjimu apsakyti juos supantį pasaulį. Intymūs minimalistine maniera
nufilmuoti pokalbiai su jais atskleidžia kartais melancholišką, kartais juokingą, kartais dramatišką šiuolaikinio pasaulio
vaizdą. Filme keliami klausimai apie vienatvę, meilę, Dievą, pasaulį, žmogaus ryšį su kitu žmogumi.
Temos pokalbiams po filmo: vaikų išgyvenimai, požiūris į pasaulį, santykiai su kitais žmonėmis, vienatvė, meilė,
Dievas.
Ugdymo sritys: psichologija, bendrosios kompetencijos, etika.
KAIP MES ŽAIDĖME REVOLIUCIJĄ
Režisierė: Giedrė Žickytė
Dokumentinis filmas, Lietuva,
Trukmė: 67 min.
Rekomenduojama 8 – 12 klasėms
Francois Rabelais laikais žmonės žinojo, jog karnavalai griauna įprastą tvarką. Michailo Gorbačiovo laikais jiems tapo aišku, kad karnavalai sugriauna imperijas. Filmas pasakoja istoriją apie pokštą, įvykusį devintojo dešimtmečio viduryje, kai Lietuvoje dar nebuvo jokių atgimimo ženklų, o naujametinio Kauno jaunųjų architektų karnavalo metu juokais susikūrė roko grupė ,,Antis“.
Cirką primenantis įspūdingas grimas ir rekvizitai, stilizuoti pasirodymai, kandūs ir aštrūs tekstai kūrė agresyvią
sovietinio gyvenimo karikatūrą. Greitai ir net patiems grupės nariams netikėtai „Antis“ tapo ryškiausia Dainuojančios
Revoliucijos vėliavneše ir masiniu reiškiniu, įtraukusiu tūkstančius pasekėjų. Tai istorija apie mažą šalį, ypatingą jos
laikotarpį ir žmones, kurie, nepaisant pavojaus, iškovojo savo Nepriklausomybę su šypsena veide ir daina lūpose.
Temos pokalbiams po filmo: istorija, šalies atgimimas, išsivadavimas iš sovietinės priespaudos, roko grupės „Antis“
vaidmuo, dainuojanti revoliucija.
Ugdymo sritys: istorija, etika, psichologija, bendrosios kompetencijos.