FILMŲ PROGRAMA 1 - 4 KLASĖMS:
DRUGELIO ŠIRDIS
Režiisierė Inesa Kurklietytė
Drama, Lietuva, 2022, liet. k.
Filmo trukmė: 1val. 48min.
Rekomenduojama: 1 - 5 kl.
Tai istorija apie ypatingą berniuką Juozapą, kuris slepia didelę paslaptį. Jo širdį saugo gaubtas ir storas šarvas. Juozapo pasaulis –tai sename dvare paties sukonstruotas vabzdžių viešbutis ir jo gyventojai. Vieną dieną į miestelį atsikrausto naujokė Rugilė, ir Juozapo gyvenimas apvirsta aukštyn kojom. Rugilės dėka Juozapas nugali savo baimę ir tampa atviras pasauliui. Draugystė daro stebuklus ir augina sparnus!
„Drugelio širdis“ jau buvo atrinktas į daugiau nei 20 tarptautinių kino festivalių ir pelnė apdovanojimus Belgijoje bei Prancūzijoje.
Filmas įkvėptas Modestos Jurgaitytės knygos „Ypatingas“.
Ugdymo sritys: Etika, psichologija, bendrosios kompetencijos.
Temos pokalbiams po filmo: draugystė, patyčios, šeimos vertybės
NAKTIES DRĄSUOLIS BENDŽAMINAS
Rež. Patrick Raats, Sarah Sutter
Animacija, Nyderlandai, 2024, įgars. liet. k.
Filmo trukmė: 1val. 13min.
Rekomenduojama: priešmokyklinukams, 1 - 4 kl.
Bendžaminas gyvena kartu su savo šeima medžių lajoje, kaip ir kiti šikšnosparniai. Tačiau jis labai skiriasi nuo savo brolių ir seserų: kai visi džiaugiasi nakties tamsa, triukšmu ir sklandymu tamsoje – Bendžaminas nori šviesos, tylos ir saugumo. Jis mieliau slėptųsi, nei skristų. Dėl to šeimos nariai iš jo šaiposi, o jis pats jaučiasi vienišas, nepritampantis, netikęs. Vieną dieną Bendžaminas susitinka paukštę – margaspalvę, dainuojančią ir labai smalsią. Nors šikšnosparniai ir paukščiai – labai skirtingi, tarp jų užsimezga draugystė, keičianti juos abu.
Ugdymo sritys: socialinis ugdymas, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.
Temos pokalbiams po filmo: draugystė, drąsa būti savimi, atjauta, patyčios
NINOS ISTORIJA
Rež. Nóra Lakos
Drama, Vengrija, Nyderlandai, 2024, liet. k. įgars.
Filmo trukmė: 1val. 38min.
Rekomenduojama: 2 - 6 kl.
Nina nė nenutuokia, kur ją nuves paprasta namų darbų užduotis. Padedama ekscentriškos kaimynės rašytojos mergaitė pradeda rašyti. Rašo apie tai, ką geriausiai žino – apie save. Rašymas jai tampa būdu suvokti savo emocijas, susitaikyti su mamos netektimi ir atskleisti uoliai saugotas šeimos paslaptis. Ninos gyvenimas – kivirčai su jaunesniuoju broliu, pirmoji meilė ir naujoji tėčio draugė – ima virsti tikru romanu, kupinu iššūkių, jausmų ir naujų pradžių.
Filmas paremtas Annet Huizing romanu paaugliams „Kaip aš netyčia parašiau knygą”.
Ugdymo sritys: dorinis, socialinis ugdymas, psichologija, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.
Temos pokalbiams po filmo: saviraiška, tarpusavio santykiai, tikrovė ir fantazija, pokyčiai, sunki patirtis,emocijuų ir jausmų raiška.
VIŠTIENOS LINDAI!
Rež. Sébastien Laudenbach, Chiara Malta
Animacija, Prancūzija, 2023, liet. k. įgars.
Filmo trukmė: 1val. 13 min.
Rekomenduojama: 1 - 4 kl.
Poletė gailisi neteisingai nubaudusi savo dukrą Lindą. Siekdama išpirkti kaltę žada padaryti viską, ko tik mažylė panorės. Linda paprašo mamos pagaminti patiekalą, kurį mėgo jos miręs tėtis: vištieną su paprikomis. Iš pirmo žvilgsnio užduotis paprasta, bet Poletė visai nemoka gaminti. Negana to, iš kur gauti vištą, kai dėl streiko visos parduotuvės uždarytos? Tačiau Linda nesileidžia į kalbas ir kartu su mama, o galiausiai ir kone su visais rajono gyventojais pasineria į nuotaikingą kelionę.
Šis filmas – ne tik smagus nuotykis, bet ir gilus tikrų emocijų, sunkumų ir besąlygiškos tėvų ir vaikų meilės atspindys. Tai pasakojimas apie ryšio atradimą per bendras patirtis, nesvarbu, ar tai būtų džiaugsmo, nusivylimo ar nuobodulio akimirkos.
„Vištienos Lindai!“ kritikų visame pasaulyje pripažintas kaip vienas geriausių 2023 metų animacinių filmų.
Ugdymo sritys: dorinis, socialinis ugdymas, psichologija, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.
Temos pokalbiams po filmo: tėvų ir vaikų santykiai, emocijų ir jausmų raiška, draugystė, žodžio tęsėjimas, bendros patirtys.
LARSAS YRA LOL
Režisierius Eirik Sæter Stordahl
Drama, Norvegija, 2023, liet. k. įgars.
Filmo trukmė: 1val. 29min.
Rekomenduojama: 3 - 5 kl.
Amandai pavedama rūpintis naujuoju klasės draugu Larsu, turinčiu Dauno sindromą. Amanda ir Larsas užmezga tikrą nuoširdžią draugystę, tačiau stengdamasi pritapti prie klasės mergaitė išduoda Larsą. Tada nuo jos nusigręžia ne tik naujasis draugas, bet ir bendraklasiai. Siekdama jų atleidimo Amanda turi rasti drąsos pripažinti savo kaltę ir atsiprašyti.
Ugdymo sritys: dorinis, socialinis ugdymas, psichologija, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.
Temos pokalbiams po filmo: draugystė, drąsa būti savimi, neuroįvairovė, patyčios, atstūmimo baimė, noraspritapti, atvirumo ir nuoširdumo svarba bendraujant, gebėjimas atsiprašyti.
MANO MAMA GORILA
Režisierė Linda Hambäck
Animacija, Švedija, Danija, Norvegija, 2021, įgarsinta lietuviškai
Filmo trukmė: 1val. 15min.
Rekomenduojama priešmokyklinukams, 1–2 kl. mokiniams
Našlaitė Joana visi širdimi trokšta, kad ją kas nors įsivaikintų ir ji pagaliau turėtų mamą, kuri padykusią mergaitę mylėtų labiau už viską pasaulyje. Bet, kai prie vaikų namų pririeda senas kledaras ir iš jo išlipa „naujoji“ mama, Joana netenka amo. Mat jos būsima mama – gorila! Mergaitė vis dėlto ryžtasi palikti senuosius namus ir leistis į savo gyvenimo nuotykį. Sukurtas pagal to paties pavadinimo Fridos Nilsson romaną, Lindos Hambäck animacinis filmas „Mamo mama gorila“ – tai netradicinė istorija apie visuomenės atskalūnus ir visas kliūtis įveikiančią meilę.
Ugdymo sritys: Dorinis, meninis ugdymas, pasaulio pažinimas, bendrosios kompetencijos.
Temos pokalbiams po filmo: šeima, emocijos ir jausmai, draugystė, buvimas savimi, meilė.
JOKŪBAS, MIMI IR KALBANTYS ŠUNYS
Rež. Edmunds Jansons
Animacija, Latvija, Lenkija, 2019, įgarsinta lietuviškai
Filmo trukmė: 1 val. 12 min.
Rekomenduojama 1–5 kl. mokiniams
Jokūbas gyvena dideliame mieste ir labai mėgsta piešti pastatus. Jis svajoja vieną dieną tapti miesto architektu, kaip ir jo tėtis. Kai Jokūbo tėtis išvažiuoja į komandiruotę, berniukas visai savaitei išvyksta pas pusseserę Mimi. Tik atvykęs į Mimi namus Maskačkos priemiestyje, Jokūbas sužino, kad nuostabaus parko vietoje greitu metu išdygs dangoraižis. Vaikai nusprendžia užkirsti kelią šioms statyboms. Paaiškėja, kad jie tai gali padaryti tik su kalbančių šunų pagalba.
Ugdymo sritys: Dorinis ir meninis ugdymas, aplinkos pažinimas, kalbos, bendrosios kompetencijos.
Temos pokalbiams po filmo: miestų plėtra, paveldosauga, aplinkos pažinimas, draugystė, savitarpio pagalba.
Animacinių filmų programa KĄ PAŠNIBŽDĖJO PELĖDA
Programos trukmė: 40 min.
Filmai įgarsinti lietuviškai.
Rekomenduojama 1–3 klasėms
Šiuolaikinės prancūzų animacijos rinktinė programa patiems mažiausiems žiūrovams.
Šviečiant pilnačiai Kino Pelėda nutupia ant šakos ir pasisveikina su vaikais. Ji prisistato kaip keliautoja, vakarais skraidanti nuo lango prie lango ir renkanti istorijas, kurias mamytės ir tėveliai prieš miegą pasakoja savo vaikams. Tas istorijas Kino Pelėda paverčia trumpametražiais filmais. Per vieną kino seansą mažieji žiūrovai pamatys net penkis tokius filmus ir patirs gausybę nuotykių.
Programos filmai: „Suskaičiuok avinus“ (rež. Frits Standaert, 2015), „Dar vienos rankovės“ (rež. Samuel Guénolé, 2015), „Pirštinė“ (rež. Clémentine Robach, 2014), „Akmenų sriuba“ (rež. Clémentine Robach, 2015), „Gudrusis paplotėlis“ (rež. Pascale Hecquet, 2015).
Pokalbių temos po filmo: tikrovės ir fantazijų pasauliai, jų ribos, pasakos ir pasakėčios, savarankiškumas, žmogaus jausmai ir nuotaikos.
Ugdymo sritys: etika, pasaulio pažinimas, dailė ir technologijos, meninis, socialinis, kultūrinis ugdymas.
TAMSTA VARLIUS
Režisierė: Anna van der Heide
Vaidybinis, Nyderlandai, Belgija,
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė 90 min.
Rekomenduojama 1–4 klasėms
Normali klasė, paprasti vaikai ir eilinis mokytojas. Arba ne. Klasės gyvenimas apsiverčia aukštyn kojom, kai vaikai sužino, kad jų mokytojas kartais pavirsta... varle. Mažoji Sita labai myli savo mokytoją, tad yra pasiryžusi viskam, kad jį apgintų nuo visų gamtoje tykančių pavojų.
Temos pokalbiams po filmo: vaikų santykiai su artimaisiais, mokytojais, atsakomybė ir empatija, vaiko ir suaugusiojo
pasaulio sąlytis, tikrovė ir fantazijos, žmogaus santykis su gamta, gyvūnija, jos teisės į laisvę.
Ugdymo sritys: pasaulio pažinimas, biologija, dorinis ir meninis ugdymas, bendrosios kompetencijos.
ATSARGIAI, RAGANA!
Režisierius: Rasko Miljkovic
Drama, Serbija, Makedonija, 2018
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė 90 min.
Rekomenduojama 2–6 klasėms
Dešimtmetis Jovanas gimė su daliniu cerebriniu paralyžiumi. Drovus, savimi nepasitikintis berniukas dažnai jaučiasi vienišas ir nematomas, vis dėlto savo vaizduotės pasaulyje, į kurį dažnai ištrūksta, jis gali būti laisvas ir netgi tapti svajonių superherojumi. Jovano kasdienybė netikėtai pasikeičia, kai susidraugauja su nauja bendraklase Milica. Mergaitė įtraukia nedrąsų berniuką į savo nuotykius ir pakviečia į pagalbą išlaisvinant jos tėvą iš raganos žabangų.
Pokalbių temos po filmo: jauno žmogaus atsivėrimas pasauliui, drąsa ir galimybė pažinti pasaulį ir save, atvirumas
kitoniškumui, šeimos samprata, šeiminiai santykiai.
Ugdymo sritys: dorinis, socialinis, meninis ugdymas, bendrosios kompetencijos, klasės valandėlė.
ARČIAU DEBESŲ
Režisierė: Meikeminne Clinckspoor
Drama, Belgija, Švedija, Nyderlandai, Norvegija, 2016.
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė 77 min.
Rekomenduojama 1–7 klasėms
Dvylikametis Nilas gyvena su tėčiu ir beveik nepažįsta savo mamos. Jis mielai vasarą praleistų namuose, tačiau yra
priverstas keliauti į Laplandiją, kur tarp samių, šiaurės elnių medžiotojų, gyvena mama su naująja savo šeima. Nors
priimamas šiltai, Nilas užsisklendžia savyje. Vienintelis žmogus, kurį jis prisileidžia – netikra sesuo Suna. Tuo metu
prasideda elnių migracija, todėl prireikia ir Nilo pagalbos. Kai dingsta vienas elnias, vaikinas drąsiai leidžiasi jo ieškoti.
Galiausiai jis atranda savo šaknis, kurios, pasirodo, daug tvirtesnės, nei jis galėjo įsivaizduoti.
Pokalbių temos po filmo: jauno žmogaus atsivėrimas pasauliui, drąsa pažinti save, šeimos samprata, šeiminiai
santykiai, žmonių ryšys su gamta ir technologijomis, jausmų perteikimas kino kalba.
Ugdymo sritys: dorinis, meninis ugdymas, aplinkos pažinimas, informacinės technologijos, klasės valandėlė, bendrosios
kompetencijos.
LENOS JŪRA
Režisierius: Domien Huyghe
Drama, Belgija, Nyderlandai, 2023, įgars. liet.
Trukmė: 1.38
Rekomenduojama 3–7 klasėms
Šiaurės jūroje paslaptingomis aplinkybėmis nuskęsta žvejybinis laivas. Žmonės šnabžda, kad kaltas kapitonas, tačiau jo paauglė dukra Lena įtaria, kad laivas nuskendo ne atsitiktinai. Niekas ja netiki, net ir geriausia draugė Kaz. Kai Lena pamato didžiulį šešėlį, slystantį jūros paviršiumi, mergaitė ryžtasi įrodyti, kad nežinomas, grėsmingas jūros padaras klaidžioja gelmėse.
Jautriame pasakojime pinasi meilės, brandos, gyvenimo trapumo ir susitaikymo su netektimi temos.
Temos pokalbiams po filmo: emocijų ir jausmų reiškimas, tėvų ir vaikų ryšys, tarpusavio santykiai, ribinės patirtys, draugystė.
Ugdymo sritys: dorinis, socialinis ugdymas, psichologija, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.