FILMŲ PROGRAMA 9 - 12 klasėms:

pANELE+RUGSTYNE.jpg

PANELĖ RŪGŠTYNĖ

Režisierė: Emilie Deleuze
Vaidybinis, Prancūzija, 2016,
Lietuviški subtitrai
Trukmė 90 min.
Rekomenduojama 6-10 klasėms

Jie visi pakvaišę. Jos tėvai, nes nori išsiųsti ją į internatinę mokyklą. Naujas mokytojas, nes tikisi, kad ji skaitys
neįtikėtinai senas knygas. Muzikos grupės draugai, nes verčia ją dainuoti juokingus tekstus ir rengtis puošnią baltą
suknelę pirmajam jų pasirodymui. Atrodo, kad visi žino, ką ji turėtų daryti ir kaip elgtis. Kita vertus, galbūt 13-metė
Aurora ir pati norėtų būti kitokia. Nes kas gi norėtų būti tokia kaip ji: nelaiminga, bjauri ir dar emociškai nestabili?
Tačiau kiti jai irgi neatrodo laimingesni. Aurora tikrai nenori būti tokia sena, pavargusi ir vieniša kaip jos mama. Tad gal
ji vis dėlto bus tokia, kokia yra...
Pokalbių temos po filmo: jauno žmogaus pasaulėjauta ir branda, paaugliškas maištas, santykiai su artimaisiais,
draugystė, pripažinimo svarba.
Ugdymo sritys: dorinis, socialinis (psichologija), meninis ugdymas, bendrosios kompetencijos.

Mari+istorija.jpg

MARI ISTORIJA

Režisierius: Jean-Pierre Ameris
Biografinė drama, Prancūzija, 2014.
lietuviški subtitrai,
Trukmė: 95 min.
Rekomenduojama 9-12 klasėms

Gimusi 1885 m., Mari Heurtin, akla ir kurčia keturiolikmetė, negali bendrauti su išoriniu pasauliu. Netekęs vilties tėvas,
raginamas daktaro, atvyksta į Larnė institutą, kuriame vienuolės rūpinasi kurčiomis mergaitėmis. Nepaisant vyriausiosios
Motinos nepasitikėjimo, sesuo Margarita ima rūpintis beveik sulaukėjusia Mari. Nepaisant nesėkmių ir pagundų nuleisti
rankas, apsiginklavus džiaugsmingu tikėjimu ir meile, jaunai Mari pasiseka.
Pokalbių temos po filmo: įvairios žmonių bendravimo ir pasaulio pažinimo formos, žmonių tarpusavio ryšys ir
pasaulėjauta, skirtingų jutimų reikšmė mūsų gyvenime.
Ugdymo sritys: dorinis, socialinis, meninis ugdymas, bendrosios kompetencijos.

Kaip0+mes+zaideme+revoliucija.jpg

KAIP MES ŽAIDĖME REVOLIUCIJĄ
Režisierė: Giedrė Žickytė
Dokumentinis filmas, Lietuva,
Trukmė: 67 min.
Rekomenduojama 7 – 12 klasėms

Francois Rabelais laikais žmonės žinojo, jog karnavalai griauna įprastą tvarką. Michailo Gorbačiovo laikais jiems tapo
aišku, kad karnavalai sugriauna imperijas. Filmas pasakoja istoriją apie pokštą, įvykusį devintojo dešimtmečio viduryje,
kai Lietuvoje dar nebuvo jokių atgimimo ženklų, o naujametinio Kauno jaunųjų architektų karnavalo metu juokais
susikūrė roko grupė ,,Antis“.
Cirką primenantis įspūdingas grimas ir rekvizitai, stilizuoti pasirodymai, kandūs ir aštrūs tekstai kūrė agresyvią
sovietinio gyvenimo karikatūrą. Greitai ir net patiems grupės nariams netikėtai „Antis“ tapo ryškiausia Dainuojančios
Revoliucijos vėliavneše ir masiniu reiškiniu, įtraukusiu tūkstančius pasekėjų. Tai istorija apie mažą šalį, ypatingą jos
laikotarpį ir žmones, kurie, nepaisant pavojaus, iškovojo savo Nepriklausomybę su šypsena veide ir daina lūpose.
Temos pokalbiams po filmo: istorija, šalies atgimimas, išsivadavimas iš sovietinės priespaudos, roko grupės „Antis“
vaidmuo, dainuojanti revoliucija.
Ugdymo sritys: istorija, etika, psichologija, bendrosios kompetencijos.


Lietuvių kino klasika GRAŽUOLĖ
Režisierius: Arūnas Žebriūnas
Drama, Lietuva, 1969,
Lietuvių k., su angl. subtitrais,
Trukmė: 73 min.
Vaidina: Inga Mickytė, Lilija Žadeikytė, Vladas Jurkūnas, Arvydas Savukas, Gediminas Girdvainis.
Rekomenduojama 5–12 klasėms
Viename Vilniaus senamiesčio kiemų vasaros dienas nuo ryto iki vakaro leidžia vaikai. Ir nors atrodo, kad jie
paprasčiausiai smagiai, lengvabūdiškai žaidžia, tačiau jų žaidimų metu pirmą kartą susimąstoma, kas yra draugystė,
kitoniškumas ir kas yra tiesa. Vienas mėgstamiausių jų žaidimų – „Gražuolė“. Tame kieme gyvenančiai mergaičiukei
Ingai jis ypač patinka. Būtent tada, sukdamasi rato viduryje, o draugams sakant jai skirtus gražius žodžius, Inga pasijunta
graži. Tačiau kartą vienas berniukas jai išrėžia kitokius žodžius. Nors Ingą tai sužeidžia, tačiau ji tiki, kad grožį galima
sukurti.
Pokalbių temos po filmo: lietuvių kinas, grožio samprata, stereotipai, šeimos santykiai, metaforos kine.
Ugdymo sritys: dorinis, meninis ugdymas, kalbos, bendrosios kompetencijos.


Riesutu+duona.jpg

Lietuvių kino klasika RIEŠUTŲ DUONA
Režisierius: Arūnas Žebriūnas
Komiška drama, Lietuva, 1978.
Lietuvių k.,
Trukmė 71 min.
Rekomenduojama 11 - 12 klasėms

Vaidina: Algirdas Latėnas, Saulius Sipaitis, Doloresa Kazragytė, Kristina Kazlauskaitė, Antanas Šurna, Vladas Bagdonas, Elvyra Piškinaitė

Filmas sukurtas pagal Sauliaus Šaltenio apysaką pasakoja apie dvi kaimynystėje gyvenančias šeimas – Šatų ir Kaminskų.
Jos nuolat dėl kažko kivirčijasi, tačiau dėl pastipusios karvės prasidėjo tikra kova. Šių šeimų atžąlos Andrius ir Liuka
priešingai, sutaria puikiai. Tačiau kaimynai dar ilgai aiškinsis santykius.
Filmą sukūrė vienas originaliausių ir talentingiausių Lietuvos kino režisierių Arūnas Žebriūnas, sukūręs daug pasakojimų
vaikams apie vaikus. Juosta apdovanota (1978 m.) vaikų ir jaunimo filmų kategorijoje ir (1997 m.) kino forume
„Dešimt“,,renkant visų laikų geriausią lietuvišką filmą.
Pokalbių temos po filmo: lietuvių kinas, lietuvių tradicijos, portretai, šeimos santykiai, simbolių kalba meno kūriniuose.
Ugdymo sritys: dorinis, meninis ugdymas, istorija, bendrosios kompetencijos.

MA%C5%BDA+I%C5%A0PA%C5%BDINTIS+.jpg

Lietuvių kino klasika MAŽA IŠPAŽINTIS
Režisierius: Algirdas Araminas
Vaidina: Andrius Karka, Rūta Staliliūnaitė, Gediminas Karka, Monika Mironaitė, Vytautas Kernagis
Drama, Lietuva, 1971.
Lietuvių kalba
Trukmė: 83 min.
Rekomenduojama 10–12 klasėms

Visiems svetimas – toks jaučiasi aštuoniolikmetis Arūnas. Kūrybinės laisvės troškusi mama dailininkė juodu su tėvu
paliko, o jo santykis su tėvu vis sudėtingesnis. Arūnas negali, o ir nelabai nori klausytis jo prisiminimų apie karą.
Mokykla ir klasės draugai tik kelia nuobodulį. Aplinkinių išdavystės ir nesuprantamos prievolės skatina Arūną viską
mesti ir pradėti savarankišką gyvenimą. Tačiau net ir laisva draugo Beno dvasia bejėgė prieš paties Arūno vidines
baimes. Gal šviesiaplaukė Rasa sugebės nuraminti pasimetusį vaikiną.
Filmas sukurtas Vytauto Bubnio apysakos „Arberonas“ motyvais.
Temos pokalbiams po filmo: lietuvių kinas, jauno žmogaus pasaulėjauta, šeimos santykiai, draugystė, maištas, savęs
paieškos.
Ugdymo sritys: dorinis, meninis, pilietinis ugdymas, bendrosios kompetencijos.


VAIKAI+I%C5%A0+%E2%80%9EAMERIKOS%E2%80%9C+VIE%C5%A0BU%C4%8CIO.jpg

Lietuvių kino klasika VAIKAI IŠ „AMERIKOS“ VIEŠBUČIO
Režisierius: Raimundas Banionis
Vaidina: Augustas Šavelis, Gabija Jaraminaitė, Jūratė Onaitytė, Gediminas Karka, Rolandas Kazlas
Drama, Lietuva, 1990.
Lietuvių kalba
Trukmė: 93 min.
Rekomenduojama 9–12 klasėms

1972-ieji Kaunas. Į buvusio „Amerikos“ viešbučio rūsį slapta renkasi jaunuoliai. Čia bandoma gaudyti Liuksemburgo
radijo stoties bangas, kur skamba laisvojo pasaulio muzika. Jaunuoliai net parašo pageidavimų laišką į Liuksemburgo
radiją, tačiau jis patenka į anglų mokytojo rankas. KGB susidomi šia įtartina grupe, prie kurios prisijungia ir Rina.
Pasiskolinę vyresnio draugo automobilį, jaunuoliai išvažiuoja į Palangą, į lietuviškąjį Vudstoką. Sambūrį sujaukia
milicija. Tai filmas apie lietuvių „hipių“ kartą, apie metą, kai susidegino Romas Kalanta, prasidėjo menininkų
emigracija, suaktyvėjo slaptųjų tarnybų veikla.
Pokalbių temos po filmo: lietuvių kinas, individo ir režimo santykis sovietmečiu, pasirinkimo laisvė, pilietinė pozicija,
jauno žmogaus pasaulėjauta, tarpusavio santykiai.
Ugdymo sritys: pilietinis, dorinis, meninis ugdymas, istorija, bendrosios kompetencijos.

tUMO+KODEKSAS.jpg

TUMO KODEKSAS

Režisierius: Eimantas Belickas
Vaidina: Rolandas Kazlas, Darius Gumauskas, Ramūnas Cicėnas, Aleksas Kazanavičius, Miglė Polikevičiūtė
Dokumentika, Lietuva, 2018,
Lietuvių kalba
Trukmė: 84 min.
Rekomenduojama 8–12 klasėms

Kaip tapti nepavergiamu, kaip išlikti nepriklausomu ir išlaikyti giedrą nuotaiką - apie tai - visas Vaižganto gyvenimas su
jo nerašytomis taisyklėmis ir principais.
Su spaudos draudimo panaikinimo išorinio pavergimo pančiai ima trūkinėti, bet priespaudos šimtmečiai palieka žymes,
kurios savaime neišnyksta. Vergovės apnašų „nugramdymas“ tampa Tumo kultūros darbo ašimi dar tada, kai
nepriklausomos Lietuvos valstybės idėja atrodo tik drąsi ir kilni svajonė. Kilnumo ir kultūros, leidžiančios skirtingų
pažiūrų žmonėms sutarti dėl svarbiausių dalykų, jis skaudžiai pasigenda lietuvių šviesuomenės tarpe. Kai politika virsta
kova be taisyklių, Tumas protestuoja: „Aš – nebe politikas“.
Pokalbių temos po filmo: lietuvių kinas, asmeninė nepriklausomybė, tolerancija, krikščionybė ir pasaulietiškumas,
spaudos draudimas.
Ugdymo sritys: dorinis, meninis ugdymas, lietuvių literatūra, istorija, bendrosios kompetencijos.

Meistras+ir+tatjana.jpg

MEISTRAS IR TATJANA

Režisierė: Giedrė Žickytė
Dokumentika, Lietuva, 2014.
Lietuvių kalba
Trukmė: 80 min.
Rekomenduojama 11-12 klasėms

Namuose jis laikė gyvą liūtą. Aplinkiniai vadino jį vikingu, kopijavo jo manieras, išvaizdą, žavėjosi, stebėjosi, pavydėjo,
bijojo, perpasakodavo būtas ir nebūtas istorijas. Su fotoaparatu jis išmaišė visą Sovietų Sąjungą. Vilniuje gyveno su
gražuole žmona Tatjana, jiedu tapo viena ryškiausių 7 dešimtmečio porų. Ne mažiau ryškūs buvo ir jų namai – visada
pilni vaišių, svečių iš tolimiausių pasaulio kampelių ir pokalbių iki aušros.
„Meistras ir Tatjana“ – maištingo kūrėjo Vito Luckaus aistringos meilės ir tragedija pasibaigusio gyvenimo istorija.
2015 m. filmas pelnė keturias „Sidabrines gerves“.
Pokalbių temos po filmo: kūrėjo situacija sovietų Lietuvoje, KGB veikla Lietuvoje, moralinis menininko pasirinkimas,
talento kaina.
Ugdymo sritys: istorija, etika, psichologija, bendrosios kompetencijos.

Pokalbiai+rimtomis+temomis.jpg

POKALBIAI RIMTOMIS TEMOMIS

Režisierė: Giedrė Beinoriūtė
Dokumentinis filmas, Lietuva, 2012,
Lietuvių k.
Trukmė: 65 min.
Rekomenduojama 8–12 klasėms

„Pokalbiai rimtomis temomis“ – filmas be išorinio veiksmo, dekoracijų, peizažų ir specialiųjų efektų. Pagrindiniai filmo
herojai – vaikai ir paaugliai, apdovanoti ypatingu gebėjimu apsakyti juos supantį pasaulį. Intymūs minimalistine maniera
nufilmuoti pokalbiai su jais atskleidžia kartais melancholišką, kartais juokingą, kartais dramatišką šiuolaikinio pasaulio
vaizdą. Filme keliami klausimai apie vienatvę, meilę, Dievą, pasaulį, žmogaus ryšį su kitu žmogumi.
Temos pokalbiams po filmo: vaikų išgyvenimai, požiūris į pasaulį, santykiai su kitais žmonėmis, vienatvė, meilė,
Dievas.
Ugdymo sritys: psichologija, bendrosios kompetencijos, etika.