FILMŲ PROGRAMA 5 - 8 KLASĖMS:


NINOS ISTORIJA

Rež. Nóra Lakos
Drama, Vengrija, Nyderlandai, 2024, liet. k. įgars.
Filmo trukmė: 1val. 38min.

Rekomenduojama: 2 - 6 kl.

Nina nė nenutuokia, kur ją nuves paprasta namų darbų užduotis. Padedama ekscentriškos kaimynės rašytojos mergaitė pradeda rašyti. Rašo apie tai, ką geriausiai žino – apie save. Rašymas jai tampa būdu suvokti savo emocijas, susitaikyti su mamos netektimi ir atskleisti uoliai saugotas šeimos paslaptis. Ninos gyvenimas – kivirčai su jaunesniuoju broliu, pirmoji meilė ir naujoji tėčio draugė – ima virsti tikru romanu, kupinu iššūkių, jausmų ir naujų pradžių.

Filmas paremtas Annet Huizing romanu paaugliams „Kaip aš netyčia parašiau knygą”. 

Ugdymo sritys: dorinis, socialinis ugdymas, psichologija, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.

Temos pokalbiams po filmo: saviraiška, tarpusavio santykiai, tikrovė ir fantazija, pokyčiai, sunki patirtis,emocijuų ir jausmų raiška.

DRUGELIO ŠIRDIS

Režiisierė Inesa Kurklietytė
Drama, Lietuva, 2022, liet. k.
Filmo trukmė: 1val. 48min.

Rekomenduojama: 1 - 5 kl.

Tai istorija apie ypatingą berniuką Juozapą, kuris slepia didelę paslaptį. Jo širdį saugo gaubtas ir storas šarvas. Juozapo pasaulis –tai sename dvare paties sukonstruotas vabzdžių viešbutis ir jo gyventojai. Vieną dieną į miestelį atsikrausto naujokė Rugilė, ir Juozapo gyvenimas apvirsta aukštyn kojom. Rugilės dėka Juozapas nugali savo baimę ir tampa atviras pasauliui. Draugystė daro stebuklus ir augina sparnus!

„Drugelio širdis“ jau buvo atrinktas į daugiau nei 20 tarptautinių kino festivalių ir pelnė apdovanojimus Belgijoje bei Prancūzijoje.

Filmas įkvėptas Modestos Jurgaitytės knygos „Ypatingas“.

Ugdymo sritys: Etika, psichologija, bendrosios kompetencijos.

Temos pokalbiams po filmo: draugystė, patyčios, šeimos vertybės


LARSAS YRA LOL

Režiisierius Eirik Sæter Stordahl
Drama, Norvegija, 2023, liet. k. įgars.
Filmo trukmė: 1val. 29min.

Rekomenduojama: 3 - 5 kl.

Amandai pavedama rūpintis naujuoju klasės draugu Larsu, turinčiu Dauno sindromą. Amanda ir Larsas užmezga tikrą nuoširdžią draugystę, tačiau stengdamasi pritapti prie klasės mergaitė išduoda Larsą. Tada nuo jos nusigręžia ne tik naujasis draugas, bet ir bendraklasiai. Siekdama jų atleidimo Amanda turi rasti drąsos pripažinti savo kaltę ir atsiprašyti.

Ugdymo sritys: dorinis, socialinis ugdymas, psichologija, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.

Temos pokalbiams po filmo: draugystė, drąsa būti savimi, neuroįvairovė, patyčios, atstūmimo baimė, noraspritapti, atvirumo ir nuoširdumo svarba bendraujant, gebėjimas atsiprašyti.

PIETINIA KRONIKAS

Rež. Ignas Miškinis

Vaid. Džiugas Grinys, Robertas Petraitis, Digna Kulionytė
Komedija, Lietuva, 2024, liet. k.
Filmo trukmė: 2val. 01min.
Rekomenduojama 8 - 12 kl. mokiniams

Šiaulių pietiniame rajone, praėjus keleriems metams po šalies nepriklausomybės atkūrimo, gyvena narsus septyniolikmetis Rimants. Jis labiau domisi regbiu, naujomis muzikos grupėmis ir nelegalia prekyba turguje su savo draugu Minde nei mokslais. Rimants įsitikinęs, kad fizinė jėga ir pinigai yra sėkmės pagrindas kintančioje konkurencingoje visuomenėje. Bet susitikęs ir įsimylėjęs gražuolę Moniką vaikinas susipažįsta su nauju literatūros, kultūros ir alternatyvių galimybių pasauliu, imasi saugiai, bet entuziastingai jį tyrinėti. Nusivylęs jaunos meilės nepastovumu, susidurdamas su nuolatinėmis skirtingų socialinių sluoksnių kliūtimis, Rimants ilgainiui atmeta svetimus jam lūkesčius ir pradeda mąstyti savo galva. N-13.

Filmas yra Rimanto Kmitos romano „Pietinia kronikas“ ekranizacija.

Ugdymo sritys: istorija, literatūra, etika, pilietinis ugdymas, klasės valandėlė.

Temos pokalbiams po filmo: asmenybės branda, savęs ieškojimas, tarpusavio santykia, nepriklausomybės atgavimas, valstybės kūrimosi pradžia, pokyčiai, literatūros kūrinio ekranizacija, lietuviškas kinas.

KRISTIS

Rež. Brandon Canty
Drama, Airija, Jungtinė Karalystė, 2025, angl. k., liet. k. subt.
Filmo trukmė: 1val. 34min.
Rekomenduojama 8 - 12 kl. mokiniams

Septyniolikmetis Kristis, išmestas iš globėjų namų, sugrįžta į gimtąjį Korko miestą. Jį apsiima globoti vyresnysis brolis Šeinas. Nors brolis negali pasiūlyti ilgalaikės pastogės, Kristis susiranda draugų, pradeda įsilieti į vietos bendruomenę. Draugystę siūlo ir pusbrolis – kriminalinio pasaulio atstovas, įgudęs manipuliuoti jaunais žmonėmis. Po daugybės metų, praleistų atskirai, broliai turi susitaikyti su skaudžia praeitimi ir nuspręsti, kokia bus jų ateitis.

Ugdymo sritys: visuomeninis, socialinis ugdymas, psichologija, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.visuomeninis, socialinis ugdymas, psichologija, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.

Temos pokalbiams po filmo: bendravimo ir bendruomeniškumo svarba, socialinė integracija, vidinis gijimas, atskomybė už save ir kitus, atjauta, socialiai pažeidžiamos visuomenės grupės, socialinis realizmas kine

GAUJA

Režisierius Tomáš Polenský
Drama, Čekijos Respublika, Slovakija, Latvija, 2020
Filmo trukmė: 1val. 34min.
Rekomenduojama 7–10 kl. mokiniams

Čekų režisieriaus Tomášo Polenský filmo „Gauja“ pagrindinis veikėjas – talentingas ledo ritulio vartininkas šešiolikmetis Deividas. Nepaisant cukrinio diabeto, vaikinui pavyksta patekti į ledo ritulio komandą „Vilkai“. Deja, jos nariai nelinkę priimti naujoko ir pradeda iš jo tyčiotis. Nutrūksta ir Deivido draugystė su mergina. Pagelbėti vaikinui mėgina turtuolis tėvas ir jautri mama, tačiau, panašu, kad jų pastangos sukelia vaikinui dar daugiau iššūkių.

Ugdymo sritys: Bendrosios kompetencijos, dorinis ir pilietinis ugdymas, psichologija, klasės valandėlė, kalbos, informacinės technologijos.
Temos pokalbiams po filmo: Pritapimas naujoje aplinkoje, patyčios, paauglystė, drąsa pažinti save, romantiški paauglių santykiai, tėbvų ir bvaikų santykiai, savarankiškumas

KOVOTOJA

Rež. Johan Timmers
Drama, Nyderlandai, 2018, subtitruota lietuviškai
Filmo trukmė: 1val. 24min.
Rekomenduojama 5–9 kl. mokiniams

Dvylikametė Bo, išgyvenanti tėvų skyrybas, priversta kraustytis į kitą būstą kartu su mama ir vyresniuoju broliu. Negana to, kad tenka klausyti nuolatinių tėvų barnių, dar reikia rūpintis vyresniuoju broliu, kuris yra begalo talentingas, tačiau visiškai nepasitikintis savimi. Kai visas pasaulis pradeda slysti iš po kojų ir pyktis užvaldo kūną, Bo staiga atranda tai, kas suardo blogąsias emocijas – kikbokso salė tampa antraisiais namais, tačiau mergina turi išmokti valdyti savo emocijas ir tuo pat metu priimti faktą, kad ji negali kontroliuoti visko.

Ugdymo sritys: bendrosios kompetencijos, klasės valandėlė, kūno kultūra.
Temos pokalbiams po filmo: savęs paieškos, šeimos santykiai, tėbvų skyrybos, kalbėkjimas apie patiriamus sunkumus.

NEPAMIRŠK KVĖPUOTI

Režisierius Martin Turk
Drama, Slovėnija, 2019, slovėnų kalba, subtitruota lietuviškai
Filmo trukmė: 1val. 37min.
Rekomenduojama 8–11 kl. mokiniams

15-metis Klemenas gyvena su vyresniu broliu Peteriu ir vieniša mama atokioje Slovėnijos provincijoje. Išskirtinį Klemeno laiką leisti su mylimu broliu teniso aikštyne ir šalia esančioje upėje nutraukia staigus ir aistringas Peterio meilės romanas su klasės drauge Sonja. Toks įvykis išprovokuoja prieštaringų emocijų ir neapgalvotų Klemeno veiksmų seką.

Filmas skatina pagalvoti apie šeimyninius ir romantiškus santykius, pirmuosius žingsnius į suaugusiųjų pasaulį, asmens tapatumą ir savarankiškumo sampratą. Atkreipti dėmesį į brolių tarpusavio santykius, paauglio vidinį pasaulį, prieštaringas emocijas ir jausmus, emocijų valdymą.

Ugdymo sritys: Dorinis, meninis ugdymas, psichologija, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.
Temos pokalbiams po filmo: santykiai šeimoje, broliška meilė, asmens tapatumas, emocijų valdymas, savarankiškumo samprata

Naujokas.jpg

 NAUJOKAS

Režisierius: Rudi Rosenberg
Komedija, drama, Prancūzija, 2015,
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė: 81 min.

Rekomenduojama 5–8 klasėms

Keturiolikmetis Benua ką tik su šeima persikraustė į Paryžių ir pradėjo eiti į naują mokyklą. Nors jo mama ir davė jam daug patarimų, kaip susirasti draugų, Benua vengia naujų bendraklasių, o jie, savo ruožtu, vengia jo. Vieninteliai tapti Benua draugais nori klasės moksliukai. Nors jie ir nėra patys kiečiausi, Benua netrukus supranta, kad visai nesvarbu, ar naujieji draugai nešioja kelnes, užtrauktas ligi pažastų, ar miegodami čiulpia nykštį it maži vaikai. Svarbiausia, kad juos sieja draugystė ir pasitikėjimas.
Temos pokalbiams po filmo: vaikų tarpusavio santykiai, draugystė, siekis pritapti, socialinės normos ir stereotipai.
Ugdymo sritys: dorinis, socialinis ugdymas, bendrosios kompetencijos.

 
ATSARGIAI RAGANA.jpg

ATSARGIAI, RAGANA!

Režisierius: Rasko Miljkovic
Drama, Serbija, Makedonija, 2018
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė 90 min.
Rekomenduojama 2–6 klasėms

Dešimtmetis Jovanas gimė su daliniu cerebriniu paralyžiumi. Drovus, savimi nepasitikintis berniukas dažnai jaučiasi vienišas ir nematomas, vis dėlto savo vaizduotės pasaulyje, į kurį dažnai ištrūksta, jis gali būti laisvas ir netgi tapti svajonių superherojumi. Jovano kasdienybė netikėtai pasikeičia, kai susidraugauja su nauja bendraklase Milica. Mergaitė įtraukia nedrąsų berniuką į savo nuotykius ir pakviečia į pagalbą išlaisvinant jos tėvą iš raganos žabangų.
Pokalbių temos po filmo: jauno žmogaus atsivėrimas pasauliui, drąsa ir galimybė pažinti pasaulį ir save, atvirumas
kitoniškumui, šeimos samprata, šeiminiai santykiai.
Ugdymo sritys: dorinis, socialinis, meninis ugdymas, bendrosios kompetencijos, klasės valandėlė.

 
Arciau debesujpg.jpg

ARČIAU DEBESŲ

Režisierė: Meikeminne Clinckspoor
Drama, Belgija, Švedija, Nyderlandai, Norvegija, 2016.
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė 77 min.
Rekomenduojama 1–7 klasėms

Dvylikametis Nilas gyvena su tėčiu ir beveik nepažįsta savo mamos. Jis mielai vasarą praleistų namuose, tačiau yra
priverstas keliauti į Laplandiją, kur tarp samių, šiaurės elnių medžiotojų, gyvena mama su naująja savo šeima. Nors
priimamas šiltai, Nilas užsisklendžia savyje. Vienintelis žmogus, kurį jis prisileidžia – netikra sesuo Suna. Tuo metu
prasideda elnių migracija, todėl prireikia ir Nilo pagalbos. Kai dingsta vienas elnias, vaikinas drąsiai leidžiasi jo ieškoti.
Galiausiai jis atranda savo šaknis, kurios, pasirodo, daug tvirtesnės, nei jis galėjo įsivaizduoti.
Pokalbių temos po filmo: jauno žmogaus atsivėrimas pasauliui, drąsa pažinti save, šeimos samprata, šeiminiai
santykiai, žmonių ryšys su gamta ir technologijomis, jausmų perteikimas kino kalba.
Ugdymo sritys: dorinis, meninis ugdymas, aplinkos pažinimas, informacinės technologijos, klasės valandėlė, bendrosios
kompetencijos.

 
Grazuole_.jpg

Lietuvių kino klasika GRAŽUOLĖ

Režisierius: Arūnas Žebriūnas
Drama, Lietuva, 1969,
Trukmė: 73 min.
Vaidina: Inga Mickytė, Lilija Žadeikytė, Vladas Jurkūnas, Arvydas Savukas, Gediminas Girdvainis.
Rekomenduojama 5–12 klasėms

Viename Vilniaus senamiesčio kiemų vasaros dienas nuo ryto iki vakaro leidžia vaikai. Ir nors atrodo, kad jie
paprasčiausiai smagiai, lengvabūdiškai žaidžia, tačiau jų žaidimų metu pirmą kartą susimąstoma, kas yra draugystė,
kitoniškumas ir kas yra tiesa. Vienas mėgstamiausių jų žaidimų – „Gražuolė“. Tame kieme gyvenančiai mergaičiukei
Ingai jis ypač patinka. Būtent tada, sukdamasi rato viduryje, o draugams sakant jai skirtus gražius žodžius, Inga pasijunta
graži. Tačiau kartą vienas berniukas jai išrėžia kitokius žodžius. Nors Ingą tai sužeidžia, tačiau ji tiki, kad grožį galima
sukurti.
Pokalbių temos po filmo: lietuvių kinas, grožio samprata, stereotipai, šeimos santykiai, metaforos kine.
Ugdymo sritys: dorinis, meninis ugdymas, kalbos, bendrosios kompetencijos.

 
 
Kaip-mes-zaideme-revoliucija_kadras-is-filmo4.jpg

KAIP MES ŽAIDĖME REVOLIUCIJĄ
Režisierė: Giedrė Žickytė
Dokumentinis filmas, Lietuva,
Trukmė: 67 min.
Rekomenduojama 8 – 12 klasėms

Francois Rabelais laikais žmonės žinojo, jog karnavalai griauna įprastą tvarką. Michailo Gorbačiovo laikais jiems tapo aišku, kad karnavalai sugriauna imperijas. Filmas pasakoja istoriją apie pokštą, įvykusį devintojo dešimtmečio viduryje, kai Lietuvoje dar nebuvo jokių atgimimo ženklų, o naujametinio Kauno jaunųjų architektų karnavalo metu juokais susikūrė roko grupė ,,Antis“.
Cirką primenantis įspūdingas grimas ir rekvizitai, stilizuoti pasirodymai, kandūs ir aštrūs tekstai kūrė agresyvią
sovietinio gyvenimo karikatūrą. Greitai ir net patiems grupės nariams netikėtai „Antis“ tapo ryškiausia Dainuojančios
Revoliucijos vėliavneše ir masiniu reiškiniu, įtraukusiu tūkstančius pasekėjų. Tai istorija apie mažą šalį, ypatingą jos
laikotarpį ir žmones, kurie, nepaisant pavojaus, iškovojo savo Nepriklausomybę su šypsena veide ir daina lūpose.
Temos pokalbiams po filmo: istorija, šalies atgimimas, išsivadavimas iš sovietinės priespaudos, roko grupės „Antis“
vaidmuo, dainuojanti revoliucija.
Ugdymo sritys: istorija, etika, psichologija, bendrosios kompetencijos.

GYVŪNAS

Režisierius: Cyril Dion
Dokumentika, Prancūzija, 2021, įgars. liet.
Trukmė: 1.45
Rekomenduojama 6–10 klasėms

2021 m. geriausias filmas jaunimui (Europos kino apdovanojimai, Namiūro filmų festivalis)⋆

Bela ir Vipulanas – šiuolaikiniai paaugliai, įsitikinę, kad jų ateičiai gresia pavojus. Klimato krizė, šeštasis masinis išnykimas… Mokslininkai spėja, kad po penkiasdešimties metų mūsų planeta gali tapti negyvenama. Nepaisant bauginančių perspėjimų, žmonių veiksmai praktiškai nesikeičia. Filmo herojai, bandydami suprasti, kodėl taip yra ir kaip tai pakeisti, iš naujo permąsto žmogaus santykį su gamta. Leisdamiesi į kelionę po pasaulį, kalbėdamiesi su įvairių sričių mokslininkais, ūkininkais, verslininkais, politikais, Bela ir Vipulanas suvokia, kaip stipriai žmogaus gerovė priklauso nuo kitų rūšių.

Temos pokalbiams po filmo: žmogaus ir gamtos santykis, klimato krizė, masinis rūšių išnykimas, meilė gamta.

Ugdymo sritys: gamtamokslinis, visuomeninis, socialinis, dorinis ugdymas, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.


LENOS JŪRA
Režisierius: Domien Huyghe
Drama, Belgija, Nyderlandai, 2023, įgars. liet.
Trukmė: 1.38
Rekomenduojama 3–7 klasėms

Šiaurės jūroje paslaptingomis aplinkybėmis nuskęsta žvejybinis laivas. Žmonės šnabžda, kad kaltas kapitonas, tačiau jo paauglė dukra Lena įtaria, kad laivas nuskendo ne atsitiktinai. Niekas ja netiki, net ir geriausia draugė Kaz. Kai Lena pamato didžiulį šešėlį, slystantį jūros paviršiumi, mergaitė ryžtasi įrodyti, kad nežinomas, grėsmingas jūros padaras klaidžioja gelmėse.

Jautriame pasakojime pinasi meilės, brandos, gyvenimo trapumo ir susitaikymo su netektimi temos.

Temos pokalbiams po filmo: emocijų ir jausmų reiškimas, tėvų ir vaikų ryšys, tarpusavio santykiai, ribinės patirtys, draugystė.

Ugdymo sritys: dorinis, socialinis ugdymas, psichologija, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.